استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

بهره مندی بیشتر استان های کم برخوردار از کمک های خیران

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۰۸:۴۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۶۸۹۲
بهره مندی بیشتر استان های کم برخوردار از کمک های خیران
استاندار خراسان شمالی گفت: به اعتقاد بنده باید استان های محرون و کم برخوردار بهره مندی بیشتری از کمک های خیرین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست وزیر آموزش و پرورش با مجمع خیرین مدرسه ساز استان، اظهار داشت: این استان مستلزم نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف نوسازی مدارس، دانش آموزان استثنایی، نهضت سواد آموزی و ... است.

دکتر شجاعی افزود: در استان به نوعی کار می کنیم که همه مدیران متوجه زنجیره های متصل به هم هستیم که از آموزش و پرورش به عنوان حلقه اول نمی توانیم غافل باشیم.

وی اشاره داشت: در استان شهرستان هایی محرومی وجود دارد که از حداقل ها هم به ویژه در حوزه پرورش برخوردار نیستند.

وی مطرح کرد: در استان خراسان شمالی به این نتیجه رسیده ایم که پایین بودن بهره وری در بخش کشاورزی و مشکلات حوزه صنعت رابطه مستقیمی با تفاوت نرخ باسوادی استان نسبت به میانگین کشوری دارد که در روستاها و زنان روستایی این تفاوت معنادارتر است.

دکتر شجاعی گفت: هدف گذاری استان در سالجاری رسیدن به متوسط نرخ باسوادی کشور با بسیج تمام امکانات تا دهه فجر است.

وی خبر داد: با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی برای واگذاری زمین به بخش خصوصی و دولتی برای ساخت مدرسه بیش از ۱۳ هکتار در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین آماده تحویل است که برای رسیدن به متوسط کشوری هنوز ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی لازم داریم که تحقق آن مستلزم نگاه ویژه سطح ملی است.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه بنای اشتباه بهره مندی بیشتر استان های بزرگ و برخوردار از کمک های خیرین باید در کشور اصلاح شود، تصریح کرد: کلمه خیّر یعنی به جایی که مستحق آن است اما سرجمع اعتبارات خیّرین به استان های برخوردار روانه می شود که بنده متوجه این تفکر نمی شوم.

وی افزود: اگر سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان خراسان شمالی که دانایی بر آن مسلط بود، اتفاق نمی افتاد استان ۳۰ سال عقب تر بود. 

دکتر شجاعی گفت: خراسان شمالی به رغم وجود کمبودهای فراوان اما دارای استعدادهای درخشانی مانند علی اصغر مجرد می باشد که وجود این افراد نشان دهنده نبوغ، استعداد و تلاش آنان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز