​مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی:

عملکرد کشاورزان در خراسان شمالی بیش از ۳ میلیارد تومان افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۸۷۵۳
عملکرد کشاورزان در خراسان شمالی بیش از ۳ میلیارد تومان افزایش یافت
​مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح «همگام با کشاورز» از سوی این سازمان، عملکرد کشاورزان در خراسان شمالی بیش از ۳ میلیارد تومان طی سال ۹۸ افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ ذکریا محمد یاران ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج مهندسین کشاورزی، با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز از سال 97 در کشور اجرایی شده است، گفت: با اجرای این طرح از سوی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع)، عملکرد کار کشاورزان در خراسان شمالی سه میلیارد و 200 میلیون تومان طی سال 98 افزایش یافت.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اعلام اینکه سال گذشته 400 روستای استان در این طرح قرار گرفتند، افزود: با توجه به ظرفیت های استان و فرمایش حضرت آقا در خصوص جهش تولید، امسال در 520 روستای خراسان شمالی، طرح همگام با کشاورز اجرا می شود.

وی جامعه هدف بسیجیان این سازمان را بیش از سه هزار نفر برشمرد و اظهارداشت: تا کنون حدود یک هزار و 500 عضو در بسیج مهندسین خراسان شمالی فعال هستند.

محمدیاران، سازمان بسیج مهندسین را به عنوان بازوی سازمان جهاد کشاورزی در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دانست و بیان داشت: رسیدن به خودکفایی از مهمترین اهداف این سازمان است.

وی همچنین رسیدگی به مشکلات کشاورزان و ارائه آموزش های جدید در مؤلفه های تولید و کیفیت، و ارائه مشاوره های 100 درصد رایگان به کشاورزان در راستای افزایش تولید، بهره وری و رسیدن به خودکفایی در محصولات کشاورزی را از مهمترین اهداف و برنامه های کاری این سازمان عنوان کرد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند، بر همین اساس 50 درصد ظرفیت و سند توسعه استان بر اساس کشاورزی بوده، که نیازمند توجه خاص به این حوزه است.

محمدیاران با اشاره به اینکه حضرت آقا در سفر خود به خراسان شمالی، افق روشنی را برای استان ترسیم کردند، که باید در ردیف استان های اول تولید باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز به آن افق روشن دست نیافتیم، چرا که بر اساس رتبه بندی های کشوری، در ردیف 26 هستیم.

وی افزود: در این راستا ضعف هایی در حوزه کلان داریم که نیازمند این است که برخی از قوانین بومی سازی و برخی نیز حذف شود تا مسیر جهش تولید بدون چالش طی شود.

محمدیاران به اقدامات این نهاد در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: به همت بسیج مهندسین کشاورزی سپاه جوادالائمه(ع)، 20 کارگاه خانگی تولید ماسک در خراسان شمالی راه اندازی و بیش از 20 هزار ماسک تولید و در بین مردم به خصوص نیازمندان توزیع شد.

وی همچنین از مشارکت اعضای بسیج این نهاد در اقدامات ضدعفونی مناطق مختلف شهرها و روستاها خبر داد و اظهارداشت: این افراد به صورت خودجوش و جهادی، هر شب در قالب گروه های 5 تا 20 نفره به این امر می پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز