معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی :

۱۲ هزار و ۲۹۵ دانش‌آموز خراسان شمالی مشمول هدایت تحصیلی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۰:۵۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۰۰۶۹
۱۲ هزار و ۲۹۵ دانش‌آموز خراسان شمالی مشمول هدایت تحصیلی می‌شوند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جدید، ۱۲ هزار و ۲۹۵ نفر دانش‌آموز پایه نهم استان، هدایت تحصیلی می‌شوند که تلاش داریم تا ۴۵ درصد از این تعداد راهی هنرستان‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سید محمد سیدی اظهار داشت: براساس هدف گذاری انجام شده، ۴۵ درصد از دانش آموزان پایه دهم استان، سال تحصیلی جدید در هنرستان ها مشغول به تحصیل خواهند شد و مابقی در رشته های نظری به تحصیل ادامه می دهند.

سیدی گفت: وضعیت ایده آل برای هدایت تحصیلی، گرایش یافتن نیمی از دانش آموزان به هنرستان ها است اما این هدف هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز است تا ظرفیت های موجود در ۹۱ هنرستان استان به خانواده ها و دانش آموزان معرفی شود. 

وی با بیان اینکه دانش آموزان هنرستانی خراسان شمالی در ۷۹ رشته تحصیلی، مشغول به تحصیل هستند افزود: با رایزنی های انجام شده، تلاش داریم تا از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه ها و ادارات برای توسعه آموزش های هنرستانی استان، استفاده کنیم.

سیدی تصریح کرد: در این زمینه، با سازمان جهاد کشاورزی،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی و نیز دانشگاه فنی و حرفه ای وارد مذاکره شده و تلاش داریم تا از ظرفیت های آنان بهره ببریم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی ادارات می تواند کمک موثری در توسعه آموزش ها در هنرستان ها باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز