‌مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

مراکز نیکوکاری دانشگاهی در خراسان شمالی راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۱:۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۰۰۸۱
مراکز نیکوکاری دانشگاهی در خراسان شمالی راه اندازی می شود
‌مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به گام بلند این نهاد در جهت تقویت روحیۀ انفاق، مواسات، مشارکت و همدلی در بین دانشگاهیان گفت: مرکز نیکوکاری با همکاری نهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی )در دانشگاهها در تمامی دانشگاه های استان به زودی راه اندازی می شود.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛  مجید الهی راد در جلسه با مسئولین نهاد رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه این مراکز با همکاری نهادهای حمایتی و استفاده از ظرفیت نیکوکاران، استادان، کارکنان و خیرین شکل می گیرد افزود: ترویج فرهنگ خیر و احسان، رسیدگی به ایتام، کمک به رشد تحصیلی نخبگان و کمک به دانشجویان نیازمند بخشی از اهداف این مراکز می باشد.

‌وی خاطر نشان کرد: این مراکز از دو بخش هیئت امنا و شورای اجرایی تشکیل شده است.

‌مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با یادآوری اینکه هم اکنون سه مرکز دانشگاهی در دانشگاه پیام نور، علوم پزشکی و کوثر در استان فعال هستند، اضافه کرد: با ابلاغ شیوه نامه اجرایی جدید این مراکز نیز به شیوه جدید اداره می شوند.

‌الهی راد تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: لیست این دانشجویان با حفظ کرامت و عزت نفس به مراکز نیکوکاری معرفی می شوند تا از طریق سیستم نرم افزاری بهم پیوسته از خدمات متنوع بهره مند شوند.

‌وی خاطرنشان کرد:همچنین دانشجویان با تشخیص و معرفی مراکز نیکوکاری به صندوق امداد ولایت می توانند از وام های دانشجویی نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال است، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در زمینه های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می دهند و این مراکز توسط مردم اداره می شوند و به صورت محله محور با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری فعالیت می کنند.

حجه الاسلام موسوی جاجرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ خیر و احسان در بین دانشجویان راه اندازی مراکز نیکوکاری در دانشگاهها  را فرصت مناسبی برای این موضوع دانستند و ابراز امیدواری کردند با تأسیس این مراکز فرصت خدمت رسانی بهتر به نیازمندان جامعه هدف فراهم گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز