سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:

مجتمع مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۶:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۱
مجتمع مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  به بهره برداری می رسد
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از بهره برداری مجتمع مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

فرهاد آقا بیگی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا ، در تشریح این خبر اظهار کرد : در تلاش هستیم با توجه به شرایط شیوع کرونا ، مجتمع مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  ظرف مدت حداقل 4 ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این مجتمع با هدف ایجاد فضایی تخصصی تر برای پرورش کودکان ونوجوان وهمچنین ایجاد بستر مناسب برای تولید وارائه اثر در حوزه کودک و نوجوان است؛ افزود : در این مجتمع ، سالن تئاتر با ظرفیت 150 نفر ، استودیو ضبط تخصصی کارهای کودک و نوجوانان ، استودیو انیمیشن ، کارگاه موسیقی مقامی و بسیاری فضای دیگر در راستای تولید کارهای تخصصی این حوزه در نظر گرفته شده است.

*کانون پرورشی ظرفیتی بزرگ برای انتقال تجربیات و آموزش ها به نسل جدید

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد : در واقع کانون پرورشی فرصتی بزرگ و ظرفیتی بالا برای انتقال تجربیات و آموزش ها به نسل جدید دارد به دلیل اینکه مخاطب اصلی کانون ، نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی است.

آقا بیگی  در ادامه افزود :  کانون پرورشی فکری خراسان شمالی در راستای انتقال تجربیات و آموزش ها به نسل جدید ، پویش قصه گویی در استان را آغاز کرده است.

وی در تشریح این پویش با تاکید بر این که خراسان شمالی گنجینه ایی از قصه هاست گفت : متن قصه های بومی و محلی خراسان شمالی از طریق رسانه ها و فضای مجازی به صورت 5 قصه درماه منتشر می شود که علاقه مندان می توانند با بیان خود این قصه های کوتاه را به کانون پرورشی فکری استان ارسال نمایند.

آقا بیگی خاطر نشان کرد : پویش قصه گویی تا شب یلدا ادامه دارد و درمراسم اختتامیه این پویش از برگزیدگان قصه گویی خراسان شمالی تقدیر می شود.

وی گفت : امیدواریم با راه اندازی این پویش بتوانیم گوشه ای از فرهنگ غنی خراسان شمالی را به نسل جوان استان معرفی نماییم.

*پیک امید فرصتی مناسب برای اقدامات فرهنگی

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تاکید  کرد :   پس از شکست کرونا با مدد الهی ، با دستگاه های داوطلب انجام کارهای فرهنگی شهرستان بجنورد ، برنامه های فرهنگی متنوعی برای مناطق حاشیه نشین بجنورد برنامه ریزی شده است.

وی افزود : در صورت آمادگی دستگاه های داوطلب فرهنگی در مناطق محروم خراسان شمالی نیز برنامه های متنوع فرهنگی پیک امید  اجرا می شود.

*پیشرفت 80 درصدی پروژه های ساخت کانون های شهرستان ها

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد :  در پروژه ساخت کانون پرورشی فکری شهرهای جاجرم ، فاروج ، آشخانه و غلامان  پیشرفت 80 درصدی  را داریم.

آقا بیگی تاکید کرد : پیشرفت خوب این پروژه ها توسط اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی و حمایت فرمانداران جای تقدیر و تشکر دارد.

* سرگرمی ، لذت ، اختیار و مشارکت کلید واژه های اصلی شناسایی استعداد بچه ها

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در تشریح کلید واژه شناسایی استعداد بچه ها اظهار کرد : سرگرمی ، لذت ، اختیار و مشارکت  در کنار هم کلید واژه اصلی شناسایی استعداد بچه ها  می باشد.

آقا بیگی تاکید کرد : در کانون پرورش فکری  برای کودکان و نوجوانان خراسان شمالی فرصت تجربه  و شناسایی استعداد های هنری و فرهنگی داده می شود.

وی خاطر نشان کرد : پس از شناسایی استعداد های کودکان و نوجوانان توسط مربیان متخصص کانون ، کودکان و نوجوانان در کارگاه های مربوطه سازماندهی می شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت : کودکان و نوجوانان پس از حضور در کارگاه های مربوطه و پرورش استعداد مورد نظر ، با نظر مربیان متخصص کانون به انجمن های کانون استان ملحق می شوند.

آقا بیگی  در تشریح اقدامات انجمن های کانون تصریح کرد : در انجمن های کانون استان برای پرورش بیشتر استعداد های کودکان و نوجوانان از اساتید و مدرسان کشوری متخصص امر برای برگزاری دوره ها استفاده می شود.

نظر شما
پرونده ویژه