استاندار خراسان شمالی:

نبود مقطع تحصیلات سبب خروج نیروهای متخصص از استان شده است

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۴:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۱۵۲۱
نبود مقطع تحصیلات سبب خروج نیروهای متخصص از استان شده است
محمدعلی شجاعی پس از دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور کشور از افزایش رشته های مقطع کارشناسی ارشد پیام نور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی در دیدار با محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: با توجه به پیشران های اقتصادی استان باید رشته های دانشگاهی همسو با آن تعریف شود. شجاعی با اشاره به اهمیت آموزش درتوسعه استان افزود:نبود مقطع تحصیلات تکمیلی باعث خروج نیروها ازاستان میشود و خروج نیروی جوان و فعال سدی برای توسعه استان است.

وی افزود: :عقیده ام براین است که باید فارغ التحصیل دانشگاه ارتباطش را با استان محل تحصیل حفظ کند و برای این منظور درخواست داریم تا رشته های متعدد کارشناسی ارشد دراستان راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت دراستان افزود : تعطیلی واحد دانشگاهی دربعضی ازنقاط به مثابه تعطیلی سیستم آموزش است و معتقدیم درنقاط کم برخوردار استان واحد دانشگاهی تعطیل نشود بلکه تبدیل به مرکزرشد وخلاقیت در زمینه ای که مزیت نسبی دارد شود.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد با هماهنگی ستاد مرکز دانشگاه پیام نور برخی رشته های کارشناسی حذف و رشته های جدید اضافه و تعداد رشته های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای پیام نور استان افزایش یابد،

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز