فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت بازتاب بسیار اثربخشی دارد

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۳:۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۹۴۴۸
مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت بازتاب بسیار اثربخشی دارد
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت:‌ مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت بازتاب بسیار اثربخشی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سردار  علیرضا مظاهری اظهار داشت: ‌پلیس به تنهایی نمی تواند در ایجاد جامعه امن و سالم برنامه ریزی کند و مشارکت و دخالت دادن مردم در حوزه نظم و امنیت از موضوعاتی است که با هدف بازتاب کاهش جرایم و افزایش آگاهی عمومی در نگاه جامعه محور دنبال می شود.  

وی امنیت را حاصل قانونمداری مردم خواند و تصریح کرد: توجه به تکالیف و مسئولیت فردی و اجتماعی در حوزه نظم و امنیت منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت های شهروندی شده و بازتاب ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی و مشارکت پایدار شهروندان را به دنبال دارد.  

این مقام ارشد انتظامی در استان افزود:‌ نهادینه شدن این مولفه در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی افراد، ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه همه جانبه در جوامع می شود.  

فرمانده انتظامی استان در ادامه توجه به رفع دغدغه های مردمی و برنامه ریزی هدفمند و کارشناسی پلیس در این عرصه را مورد تبیین قرار داد و گفت:‌ در این نگاه، مهم ترین مطالبات شهروندان از نیروی انتظامی در برآوردهای اجتماعی احصاء شده و بر این مبنا طرح های انتظامی اجرایی می شود.  

سردار مظاهری خاطرنشان کرد: پلیس جامعه محور، فلسفه ای سازمانی و رهیافتی مدیریتی است که همیاری و همکاری بین اجتماع و پلیس را در حوزه نظم و انضباط اجتماعی تقویت کرده و به عنوان یک راهبرد و خط مشی دستیابی به کنترل موثر و کارآمد در برخورد با مسائل اجتماعی و گسترش خدمات پلیس از طریق تکیه بر منابع و امکانات درون جامعه فراهم می سازد.

وی به سطوح امنیت در ابعاد فردی، منطقه ای، اجتماع و بین المللی اشاره کرد و گفت: امنیت در وهله نخست هدف و در ادامه وسیله و بستری برای رشد و توسعه جامعه است و چشم انداز اجرایی پلیس تحقق هر چه مطلوب تر امنیت است.  

این مقام انتظامی تخصص و روزآمدی را یکی از ارکان مهم در توفیقات پلیس عنوان داشت و افزود:‌ روزآمدی و حرفه ای گرایی در ماموریت ها، کاهش سوانح و آسیب پذیری در درون سازمان و در نهایت افزایش میزان رضایت مندی مردم را به دنبال داشته و این رویکرد از اهدافی است که بر اساس راهبردهای قرارگاه جهادی معاونت تربیت و آموزش ناجا در سطوح و رده های مختلف پلیس در حال اجراست.  

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان به برنامه ریزی پلیس در سال جاری اشاره داشت و گفت:‌ برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا نیز از جمله طرح های مهم در نیروی انتظامی است که در این فرماندهی با جدیت پیگیری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز