استاندار خراسان شمالی خبر داد:

صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۱:۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۸۱۱۵
صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری در خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی ازنتایج صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمدعلی شجاعی در نشست خبری اظهارداشت:صدور مجوز بی نام به معنای تسهیل در کار سرمایه گذار است، زمانی که سرمایه گذار وارد استان شد، مجوزها آماده است، اما اینکه چقدر سرمایه گذار به استان آمده، باید شرایط کشور را بررسی کنیم اصل کار را زیر سوال نبریم.

وی گفت: سرمایه گذاران، در مناطقی سرمایه گذاری می کنند که محیط امن باشد و سرمایه گذار بابت سرمایه گذاری اش آرامش و بازگشت سرمایه اش را احساس کند.

استاندارخراسان شمالی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری مدیران به خوبی عمل می‌کنند و همراه شده‌اند، اضافه کرد: توسعه وضعیت فعلی صنایع مهم است و در استان تعداد صنایع نسبت به سایر استان‌ها محدود است و این یعنی چرخش مالی، تولید و اشتغال نیست و باید تلاش کنیم این وضعیت بهبود یابد.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذار در استان باید فرهنگسازی شود، ادامه داد: متناسب با سند سازگاری با کم آبی استان در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم صنایع استان مکلف به استفاده از پساب طی برنامه زمان‌بندی هستند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از این نشست با انتقاد چندباره از صنایع استان که نقش خود در توسعه استان را به خوبی ایفا نمی‌کنند٬ اظهار داشت: صنایع خراسان شمالی از امکانات این استان استفاده می کنند اما حساب بانکی‌آن‌ها در خارج از استان است و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند. من مسئول استان هستم و همه بای زیر مجموعه مدیریت استان کار کنند

استاندار خراسان شمالی درباره اجرای تعهد ایمیدرو در خصوص معدن آلبلاغ اظهار کرد: برای رفع این دغدغه تا حد ایجاد تنش پیش رفته ایم و حل این موضوع را رها نکرده ایم.وی اعلام کرد: چهارشنبه این هفته، رئیس سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی سفر می کند تا اجرای تعهدات این سازمان نسبت به این منطقه معدنی تعیین تکلیف شود.وی درباره احداث پل های تخریب شده روستایی بر اثر وقوع سیلاب در استان بیان کرد: به علت افزایش قیمت ها، پیمانکاران حاضر نشده اند در مناقصه های برگزار شده، شرکت کنند درحالی که چند نوبت مناقصه های ساخت این پل ها برگزار شده است.

شجاعی در رابطه با ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان، بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه پاسداران برای ساخت بیمارستان در شهرستان رازوجرگلان پای کار آمده‌اند و پس از انجام مطالعات لازم، مکان احداث بیمارستان اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه چراغ ورزشگاه بجنورد خاموش بوده است، تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه هزینه شد اما چراغ آن خاموش بود و از همین جهت تیم‌داری در فوتبال را انتخاب کردیم اما آنگونه که باید از این مسئله حمایت نشد.

استاندارخراسان شمالی درباره وضعیت پیشرفت پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان نیز اعلام کرد: اخیرا در همین زمینه با وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت و گوهایی بی تعارف داشته ایم که سرانجام تصمیم گرفته شد تا سه معاون وزیر راه و شهرسازی بابت عملیات های راهسازی، به ویژه محور بجنورد-جنگل گلستان به استان خراسان شمالی سفر کنند تا وضعیت را بررسی و تصمیمات برای تکمیل این پروژه ها به ویژه محور اشاره شده، گرفته شوند.

وی  درباره مشارکت شهرداری بجنورد در پروژه «رز» گفت: اجرای این پروژه با این میزان سرمایه گذاری، به یقین از دست دولت و یا شهرداری، برنمی آید و کار دولت نیست، باید بخش خصوصی وارد شود و این خیلی خوب است که به استان سرمایه وارد می شود.‌

خبرنگار : خانم سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز