افزایش ۳۲ درصدی پسماندهای عفونی بیمارستان ها

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۵:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۸۵۳۳
افزایش ۳۲ درصدی پسماندهای عفونی بیمارستان ها
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش ۳۲ درصدی پسماندهای عفونی بیمارستانی در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر قاسم بیانی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۵۵ کیلوگرم زباله عفونی در بیمارستان های سطح استان تولید شده که این عدد در ۶ ماهه سال ۹۸ ،۸۷۵ کیلوگرم بوده است.

وی افزود: از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یکی از دلایل اصلی افزایش زباله های عفونی بیمارستان ها میتوان نام برد.

دکتر بیانی یادآور شد: زباله های عفونی در بیمارستان ها در دستگاه اتوکلاو در دمای ۹۳ الی ۱۷۷ درجه سانتی گراد طبق دستورالعمل وزارتخانه بی خطرسازی می شوند و در اتاقک  نگهداری زباله ها با دمای مشخص نگهداری و در کمتر از ۲۴ ساعت تحویل شهرداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: زباله های تمام بیمارستاهای سانترال (بیمارستان های مخصوص بستری بیماران کرونا) در استان عفونی تلقی شده و با دستورالعمل امحاء زباله عفونی بی خطرسازی می شوند.

وی از مردم خواست تمامی زباله های عفونی خود مانند ماسک، دستکش و وسایل حفاظت فردی را در کیسه های پلاستیکی قرار داده و درب کیسه های پلاستیکی را گره زده و دور بیندازند.

دکتر بیانی یادآور شد: البسه و وسایل حفاظتی که در محیط های آلوده قرار داشتند، اگر بدون تکان دادن تا ۲۴ ساعت در محیط دیگری قرار گیرند، بی خطر می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز