معاون عمرانی استاندار:

دانشگاه بجنورد محور کشاورزی مدرن قرار بگیرد/ راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بجنورد

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۱:۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۷۷۲۷
دانشگاه بجنورد محور کشاورزی مدرن قرار بگیرد/ راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بجنورد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزی در این استان نیازمند عبور از مرحله سنتی به مدرن است که در این راستا باید دانشگاه بجنورد به عنوان محور علمی و اصلی این چرخه وارد میدان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،  غلامرضا هوائی در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد راه اندازی دانشکده کشاورزی را از نیازهای اساسی و کاربردی این دانشگاه برای ارتقای بخش کشاورزی استان دانست و گفت: دانشگاه بجنورد باید به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک ورود یابد تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان توسعه یابد. هوائی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها شناسنامه هر استان هستند و تغییر و تحول در هر منطقه به کمک دانشگاه های آن میسر می شود، گفت: محصولات شاخص کشاورزی این استان زعفران، انگور، نوغانداری و ... است که پیشنهاد تاسیس پایانه صادراتی و راه اندازی زنجیره ارزش این محصولات در سفر نائب رئیس مجلس به خراسان شمالی ارائه شده است و مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد باید برای گسترش این طرح کمک کند.

وی افزود: دانشگاه بجنورد با طرح های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت های کشاورزی ورود یابد.

ایجاد فضای سبز و کاشت درختان مناسب با محیط و ایجاد منطقه جنگلی، بازنگری در طرح تفصیلی شهر و الحاق دانشگاه بجنورد به محدوده خدمات شهری شهرداری، طراحی و نصب المان در مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تا ٢٢ بهمن ماه، بازگشایی مسیر انتهای شهرک ناوک به طول دو و نیم کیلومتر تا دانشگاه بجنورد از دیگر موضوعات مهمی بود که در این جلسه طرح و بررسی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز