مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با عوامل جشنواره تئاتر استان مطرح کرد:

تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار می گیرد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۶۷۲۴
تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار می گیرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در دیدار با عوامل جشنواره تئاتر استان از این که تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها در دستورکار قرار می گیرد، خبرداد و با اشاره به حضور پر رنگ اسفراین در این جشنواره گروه های تئاتری این شهرستان را هنرمندان روزهای سخت خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز گذشته در حاشیه تماشای اثر نمایشی «دستور از بالا» در مجتمع فرهنگی و هنری نسیم اسفراین با داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر استان دیدار کرد و ضمن خداقوت و دست مریزاد گویی به هیئت داوران و عوامل اجرایی جشنواره، به تفاوت این دوره از جشنواره با سال های گذشته پرداخت و گفت: با وجود سایه سنگین کرونا روی جشنواره و اجرای نمایش ها بدون تماشاگر و درکنار  همه مشکلاتی که گریبانگیر اجراهای هنری و فرهنگی بود، خوشبختانه هنرمندان ورود کردند تا هنر نمایش پویا باقی بماند. 

«حسین فرخنده» با اشاره به حضور پر رنگ اسفراین در این جشنواره نسبت به دیگر شهرستان ها، اظهار کرد: این اتفاق نشان داد که گروه های تئاتری اسفراین، هنرمندان روزهای سخت هستند زیرا در این شرایط در این جشنواره حضور پیدا کردند.
 وی در بخش دیگری از سخنانش از نگاه ویژه به تئاتر شهرستان ها گفت و افزود:  طبق یکی از بندهای تفاهم نامه ای که استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تجیهز مجتمع  های فرهنگی و هنری داشتند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی عملیاتی برای این بند از تفاهم نامه را در دستور کار قرار  می دهد تا هنرمندان فضای بهتری برای تمرین و تولید آثار نمایشی خود داشته باشند.
این گزارش حاکی است، در این دیدار داوران هم به ارائه پیشنهادات خود برای رونق تئاتر شهرستان ها در کنار تئاتر بجنورد که یکی از قطب های مهم تئاتری است، پرداختند و خواستار نگاه ویژه ای به تئاتر شهرستان ها با توجه به شور و شوق نمایشی موجود در سال های اخیر شدند. 
پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از 26 تا 28 آذرماه، با رقابت 6 اثر نمایشی در شهرهای اسفراین و بجنورد و به دبیری «امین فرحی» در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز