استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

سمت و سوی هزینه اعتبارات ۱۴۰۰ استان برای بهبود وضعیت محلات با شیوع اعتیاد بالا

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۲۲۹۳
سمت و سوی هزینه اعتبارات ۱۴۰۰ استان برای بهبود وضعیت محلات با شیوع اعتیاد بالا
استاندار خراسان شمالی گفت: سمت و سوی هزینه اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ در حوزه های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید در محلات پرخطر و با شیوع بالای اعتیاد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر صرفا ارتباط با یک سازمان و اداره ندارد و برای ریشه کن کردن این آسیب تمامی اجزای حاکمیت باید پای کار باشند. 

شجاعی با تاکید بر اینکه در بحث پیشگیری اگر عملکرد قوی تری نداشته باشیم متولیان امر در بحث مبارزه با مواد مخدر بیشتر درگیر می شوند، افزود: در حوزه پیشگیری اگر حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی وظایف شان را انجام دهند قطعا نتیجه آن افزایش درصد تعداد معتادان نخواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: وی گفت: اگر دور اندیشی نداشته باشیم و پیشگیری نکنیم عرصه برای معتادان مهاجر بیشتر می شود و در نتیجه باید ساختمان های مربوط به امر مبارزه با اعتیاد بیشتر شود. 

وی گفت: تمامی مطالعات و برنامه ریزی های استان برای این است که بگوییم در امر پیشگیری به گونه ای حرکت کردیم که نیاز به افزایش پاسگاه و گشت ها نداشته باشیم. 

وی اشاره داشت: وقتی یک چهارم جمعیت استان تحت نهادهای حمایتی هستند بنابراین  بحث اعتیاد درکنار تمام نداشته های مالی و اقتصادی در این قشر در واقع بلایی خانمانسوز است. 

وی گفت: نقاط پرخطر شهری و روستایی در سند مبارزه با مواد مخدر استان مشخص است و باید اعتبارات دهیاری ها و اعتبارات عمرانی در شهرها برای ایجاد امکانات رفاهی و اجتماعی باید در این محله ها هزینه شود. 

شجاعی با بیان اینکه باید بدانیم چه میزان از اعتبارات اشتغالزا در محلات پرخطر هزینه شده است، افزود: اگر این نگاه را نداشته باشیم این مسیر پر هزینه باز هم به تولید معتاد منجر می شود. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: سمت و سوی اعتبارات در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی باید به سمت هزینه در محلات پر خطر باشد و و با تسلط دانایی بر امور کارهای فرهنگی در این محلات انجام دهیم. 

محمدعلی شجاعی ارائه آمار کلی را رمانی برای حل مشکل اعتیاد ندانست افزود: باید تعداد معتادان به تفکیک در شهرستان ها و شهرها و روستاها و با تاکید بر میزان تحصیلات، رده های سنی، شغل و جنسیت مشخص باشد. 

 شجاعی با تاکید بر اینکه فارغ از برنامه های ملی، طرح های بومی مانند طرح کرامت را آسیب شناسی و با جدیت در استان اجرا کنیم، گفت: با تقسیم بندی کارها همراه با برنامه زمان بندی معتادان مشغول به کار در صنایع استان و تحت پوشش نهادهای حمایتی شناسایی شوند تا با برنامه اجرایی نرخ اعتیاد را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه کاهش شیوع اعتیاد بدون توجه به حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر نیست، افزود: اگر در روستا شغل باشد و میزان سواد بالا برود شاهد افزایش تعداد معتادان حاشیه نشین نخواهیم بود. 

شجاعی اشاره داشت: ۵٠ درصد تعداد معتادان استان در رده سنی۴۶ سال به بالا هستند اگر قرار باشد برای ترک اعتیادشان موثر باشیم ایجاد فضای ورزشی و فرهنگی نیست بلکه ایجاد شغل است و همجنین ٣٠ درصد معتادان استان در رده سنی ٣١ تا ۴۵ سال هستند که باید راه درمان آن ها را بدانیم. 

شجاعی ایجاد فضای لازم برای همکاری مردم در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بهره مند شویم

وی افزود: استان ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل در روستاها دارد که باید بهره مند شد و از مهاجرت روستاها به شهرها و در ادامه از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم. 

شجاعی گفت: به اندازه کافی بروکراسی اداری برای انجام نشدن سرمایه گذاری در کشور پیش بینی شده است اگر ذهن و دیدگاه مدیر هم سرمایه گذاری را نفهمد کلک استان کنده است. 

وی با بیان اینکه اگر هر یک از ما باعث شویم سرمایه گذار از استان خارج شود جنایت در حق مردم است، افزود: سطح نگاهمان را بالا ببریم و به فراری دادن سرمایه گذار افتخار نکنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز