با اجرای طرح «دوباره زندگی» کمیته امداد؛

۳۳ زندگی مشترک در خراسان شمالی جانی دوباره گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۸:۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۵۹۴۲
۳۳ زندگی مشترک در خراسان شمالی جانی دوباره گرفت
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح دوباره زندگی باهدف پیشگیری از طلاق و متارکه خانواده‌های در آستانه جدایی و سازش بین زوجین خبر داد و گفت: طی امسال با کمک این طرح ۳۳ خانواده‌ای که در آستانه جدایی و متارکه و یا طلاق بودند زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه از این تعداد، ۱۳ زن سرپرست خانوار استان به همسران سابق خود رجوع کردند افزود: علاوه بر این با اجرای این طرح برای ۲۰ زن سرپرست خانوار نیز امکان ازدواج مجدد فراهم‌شده است.

وی افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است با شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب و بررسی علل ناسازگاری بین زوجین تعارض بین آنان را حل کند چراکه این راهبرد می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی خانواده‌ها و تأثیر مطلوبی در پیشگیری از طلاق و کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه در طرح دوباره زندگی ضمن شناسایی ‌خانواده‌های در معرض آسیب و دارای اختلافات خانوادگی، با کمک روحانیون و خواهران حوزوی و مشاورین کمیته امداد به دنبال صلح و سازش و رفع تعارض بین زوجین هستیم، اظهار کرد: این مهم در راستای اجرای صحیح برنامه‌های پیشگیری و کنترل طلاق در خانواده‌ها به‌صورت چهره به چهره، مشاوره و با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی اجرا می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه این نهاد در تلاش است در کنار برنامه‌های توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های اشتغال و مسکن، توانمندسازی فرهنگی را نیز در برنامه‌های راهبردهای خود داشته باشد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه از طریق آگاه‌سازی و توانمندسازی فرهنگی قابل‌رفع است.

وی اهداف و فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد را حول محور تعالی فرهنگی و ارتقای سبک زندگی افراد، تعالی بینش، دانش مهارت افزایی مددجویان و خانواده‌های آنان برشمرد و عنوان کرد: شناسایی و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای برتر در زمینه‌های قرآنی، ورزشی، هنری، جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ارتقای سطح دانش‌آموزان ازنظر تحصیلی، تربیتی دینی، پرورشی نیز از دیگر محورهایی است که با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد دنبال می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز