تجلیل از پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی در اختتامیه جشنواره فجر

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۱۰:۰۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۳۴۵۹۶
تجلیل از پیشکسوت تئاتر خراسان شمالی در اختتامیه جشنواره فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «جمشید داورپناه» پیشکسوت هنرهای نمایشی خراسان شمالی در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر با اهدا جوایزی تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید حسینی معاون هنری، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران جمعی از مدیران، هنرمندان و نمایندگانی از شرکت کنندگان در تالار وحدت برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ سید عباس صالحی، مجبتی حسینی و حسین مسافر آستانه برای پاسداشت مقام هنری  «جمشید داورپناه » نویسنده و کارگردان تئاتر، «همایون علی‌آبادی» نویسنده و منتقد تئاتر، «اختر تاجیک » عکاس و «بهرام ابراهیمی» بازیگر روی صحنه آمدند و از این هنرمندان با اهدای جوایزی تقدیر کردند.

در ادامه این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: گویا رسم امشب سخن نگفتن است. من هم از این روند پیروی می‌کنم. سپاس از همه پیشکسوتان عرصه تئاتر و همه آن هایی که راه این عزیزان را می‌پویند، سلامت و سرافراز باشید.

جمشید داورپناه، به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در تئاتر استان فعالیت داشته و دارد و تا کنون در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای و بین المللی نیز شرکت کرده است.

این هنرمند پیشکسوت همچنین در چند دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشته و موفق به دریافت جایزه نخست موسیقی از هجدهمین جشنواره فجر شده است.

جمشید داورپناه در ۵١ سال فعالیت هنری خود آثار فراوانی را به اجرا در آورده است که عمده هنرنمایی های وی به سال های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی مربوط می‌شود.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۱ بهمن آغاز شد و  آیین پایانی آن ۲۰ بهمن ماه  در تالار وحدت تهران برگزار شد

 

نظر شما