تاکنون؛ ۱۹ هنرمند خراسان شمالی نشان فرهنگ و هنر دریافت کردند

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۰:۲۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۴۹۲۰
تاکنون؛ ۱۹ هنرمند خراسان شمالی نشان فرهنگ و هنر دریافت کردند
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: تاکنون ۱۹ هنرمند استان دارنده درجه هنری یک تا پنج با تایید شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «ابوالحسن حیدری» با بیان اینکه درجه هنری یکی از گواهی نامه هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اعطا می کند ، تصریح کرد: این درجه هنری در پنج سطح ارزشیابی می شود شامل درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است که جایگزین مدرک علمی یک هنرمند است.

وی اعطای درجه هنری را یکی از فعالیت های صندوق هنرمندان عنوان کرد و گفت:  ۱۹ هنرمند خراسان شمالی دارای درجه هنری در چهار سطح هستند.

«حیدری» ادامه داد: پنج استاد با درجه یک هنری ، چهار استاد با درجه دوم هنری ، شش هنرمند دارای درجه سه  و چهار هنرمند با درجه هنری چهار  در خراسان شمالی درجه هنری دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با برشمردن شرایط لازم برای اعطای درجه هنری گفت: هنرمندان در هر یک از رشته های هنری برای دریافت درجه هنری باید در حوزه های مختلف مربوط به هنر خود فعالیت کرده باشد به طوری که علاوه بر برگزاری نمایشگاه و ارائه اثر در داخل و خارج کشور در جشنواره های مختلف به عنوان داور شرکت و دارای پژوهش در رشته تخصصی خود باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و براساس میزان تاثیر گذاری، تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان حائز شرایط رشته‌های مختلف اعطا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز