تست ۴۴ درصد مادران باردار مشکوک به کرونا در خراسان شمالی مثبت شد

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۷۴۱۹
تست ۴۴ درصد مادران باردار مشکوک به کرونا در خراسان شمالی مثبت شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 1361 مادر باردار مشکوک به کرونا در سال گذشته شناسایی شدند که تست کرونای ۵۹۹ نفر آنها مثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیداحمد هاشمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار داست: در سال گذشته هشت مورد مرگ مادر باردار وجود داشت که پنج مورد آن مربوط به بیماری کووید۱۹ بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار میانگین سزارین در استان نیز نسبت به کشوری پایین است گفت: این شاخص در استان ۳۵.۷ درصد در ۱۰۰ مورد زایمان است در حالی شاخص کشوری آن ۵۱.۶ درصد است.

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۲ مادر باردار نیز تحت پوشش حمایت بسته های غذایی هستندکه از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه دوران شیر دهی به آنان اختصاص می یابد.

وی گفت: همچنین کودکان نیز زیر پوشش طرح حمایت بسته غذایی هستند که هزار و ۲۰۰ نفر را در استان شامل می شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه این استان در شاخص مرگ و میر نوزادان نسبت به میانگین کشور رتبه پایین تری دارد گفت: شاخص مرگ و میر کودک به ازای هر هزار نوزاد در استان ۱۱.۲ است که شاخص کشوری بیش از ۱۳ مورد است.

وی افزود: شاخص مرگ و میر کودکان زیر چهار سال در استان نیز ۱۴.۶ است که این شاخص در کشور ۱۵ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۱ هزار نفر در استان نیازمند خدمات باروری هستند اظهار داشت: از مجموع این تعداد ۱۱ هزار نفر نابارور هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز