با هدف ترویج زکات انجام می‌شود؛

مراکز نیکوکاری زکات در سطح استان تشکیل می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸۹
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مراکز نیکوکاری تخصصی زکات به‌منظور استفاده از ظرفیت کشاورزان و دامداران در جهت آبادانی روستاها و بهره‌مندی محرومان از وجوه شرعی زکات واجب و مستحب در سطح استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد به لزوم توسعه مراکز نیکوکاری تخصصی در جهت سرعت بخشیدن به روند محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان اشاره و زمان آغاز اجرای این طرح را از خردادماه سال جاری اعلام کرد.

وی گفت: در این راستا شورای های زکات سطح روستاها و مساجد دهستان‌ها که ائمه جماعات آن‌ها فعالیت‌های خوبی در حوزه زکات دارند به مراکز نیکوکاری تبدیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها نیز به‌عنوان پایگاه‌هایی برای ایجاد مراکز نیکوکاری پیش‌بینی‌شده است.

  مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اجرای طرح‌های عام‌المنفعه روستایی و کمک به تأمین معیشت محرومان را جزو مهم‌ترین اقدامات مراکز نیکوکاری زکات برشمرد و افزود: هم‌اکنون 144 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.

الهی راد بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند،  افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه  است و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز تخصصی نیکوکاری بیان کرد: با افتتاح مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، سپاه، آموزش‌وپرورش، مجمع امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات بحث مردمی کردن امدادرسانی تحقق‌یافته و برکات این اقدام قابل‌لمس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز