آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان شمالی تا ۱۹ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۲:۲۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۴۵۵۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان شمالی تا ۱۹ تیر ۱۴۰۰
افزایش بیماران کووید ۱۹ در چند روز اخیر در خراسان شمالی باعث پر شدن نیمی از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی شد.

به گزارش برنا؛ افزایش بیماران کووید ۱۹ در خراسان شمالی در روزهای اخیر باعث گسترش وضعیت الگوی رنگ بندی قرمز و نارنجی کرونایی در ۶ شهرستان از هشت شهرستان این استان شد به طوری که هم اکنون شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد در وضعیت قرمز، راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم نارنجی و  شهرستان های فاروج و گرمه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

مثبت شدن نتیجه ۴۰ درصد از بیماران مشکوک

در حالی روزهای اخیر بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی تیک آف زد که طبق گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از نتایج افراد مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام شد و این زنگ خطر موج پنجم را در استان در حالی که هنوز به طور کامل از موج چهارم خارج نشد به صدا در آورد.

علاوه بر آن تعدادی بیمار مشکوک مبتلا به دلتا ویروس کرونایی نیز در استان خراسان شمالی شناسایی شدند که نمونه این افراد برای بررسی بیشتر به آزمایشگاههای مرکزی در تهران و مشهد ارسال شد که پیش بینی می شود بخشی از این بیماران مشکوک مبتلا به بیماری دلتایی موسوم به هندی باشند.

برگشت محدودیت های پیشگیرانه کرونایی

براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا محدودیت ها به منظور افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری به ویژه گونه جدید آن موسوم به هندی در شهرستان های قرمز محدودیت های پیشگیرانه شامل تردد خودروهای غیر بومی، توقف فعالیت مجدد باشگاههای ورزشی، تالارهای پذیرایی و ساعات تردد در دستور کار قرار گرفت و دستگاههای متولی نیز موظف به اجرای این محدودیت های پیشگیرانه شدند.

اگرچه با وجود ابلاغ دستورالعمل محدویت های کرونایی برای شهرستان های قرمز بررسی ها  نشان می دهد تاکنون  اجرای این طرح به دلیل آنچه که عدم ابلاغ دستورالعمل ها اعلام شد، برخی از این محدودیت ها شامل تعطیلی صنوف غیر ضرور موسوم به سطح ۲ تا چهار ، تردد خودروهای غیر بومی و حتی تعطیلی باشگاههای ورزشی و تالارها در شهرستان های قرمز جدی گرفته نشد و همچنان همانند روزهای عادی این صنوف فعالیت عادی خود را ادامه می دهند.

رشد ۵۰ درصدی آمار بیماران

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در ۴۸ ساعت گذشته آماربیماران کووید ۱۹  بستری در بیمارستان های این استان حدود ۵۰ درصد افزایش یافت به طوری که در این مدت افزون بر ۱۶۲ بیمار در بیمارستان ها افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود  : همچنین  در هفته جاری ۱۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند که سه نفر از این بیماران در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

وی اضافه کرد : هم اکنون ۳۱۴ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

دبیرستاد استانی مقابله کرونا خراسان شمالی اظهارداشت : با توجه به سرعت بروز موارد جدید ابتلا به این  بیماری این استان وارد موج پنجم خواهد شد و برای جلوگیری از ورود به این موج باید پروتکل های بهداشتی نیز افزایش یافت.

دکتر هاشمی از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خراسان شمالی ابراز نگرانی کرد و افزود :  در شرایطی که هنوز تزریق واکسن کرونا به سطح عمومی نرسید، باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از اجتماعات افزایش یابد.

وی از مردم  خواست هر رفتارهای عادی انگارانه که باعث گسترش بیماری کووید ۱۹ در استان می شود، پرهیز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز