امروز رخ داد؛

پیگیری مطالبات مردمی در دیدار استاندار با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۰۷:۳۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۵۲۳۴
پیگیری مطالبات مردمی در دیدار استاندار با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
در دیدار استاندار خراسان شمالی با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات زلزله زدگان استان در زلزله اردیبهشت ماه در شهرستان های مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و زلزله شهریور ماه در شهرستان فاروج بحث و گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این دیدار با اشاره به زلزله ۵.٣ریشتری در شهریور ماه سالجاری گفت: در این زمین لرزه خسارت‌های هنگفتی به منازل مسکونی و بخش کشاورزی شهرستان فاروج وارد شده است.

شجاعی افزود: در این زلزله ۱۱۷ واحد مسکونی روستایی و ۹۲ واحد دامداری خسارت دیده اند که با توجه به بافت خشتی و گلی مستحدثات روستایی و شروع فصل سرما، تسریع در روند بازسازی این منازل آسیب دیده باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به مساعدت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص اعطای سیمان رایگان به آسیب دیدگان زلزله سال ٩۶ و سیل فروردین ماه ٩٨ گفت: در راستای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله اردیبهشت ماه سالجاری و با توجه به اینکه اغلب زلزله زدگان از اقشار ضعیف و بی بضاعت جامعه هستند، خواستار اهدای ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان برای هر واحد مسکونی به منظور احداث ۱۳۰۲ واحد مسکونی آسیب دیده هستیم.

تامین کانکس و سازه های سبک سیار جهت اسکان موقت زلزله زدگان از دیگر مباحث این دیدار بود که شجاعی در این خصوص افزود: با توجه به تغییر شرایط  آب و هوایی در بازه زمانی بازسازی بناهای آسیب دیده، اسکان ایمن آسیب دیدگان کمک فراوانی به فرآیند بازسازی و خدمت‌رسانی خواهد داشت و بنابراین خواستار تحویل ۴۰۰ عدد کانکس اسکان موقت به زلزله‌زدگان استان هستیم.

نماینده عالی دولت در بخش یگر سخنان خود گفت: تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده استان برای احداث ۱۲۴۵ واحد و تعمیر۵۷ واحد است اما در هیات دولت ۷۹۵ واحد احداثی و ۵۲ واحد تعمیری مصوب شده که ۴۵۵ واحد کمتر از برآورد استان است و همچنین تسهیلات و کمک های بلاعوض معیشتی نیز برای آسیب دیدگان از زلزله اختصاص نیافته است.

شجاعی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت بیست ساله در سالجاری، گفت: تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی زلزله زده استان ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است که این شرایط از توان آسیب دیدگان زلزله استان خارج است و نیاز به مساعدت بیشتری دارند.

تصویب تسهیلات بازسازی ۴۵۵ واحد مسکونی باقیمانده، تسهیلات و کمک بلاعوض معیشتی برای واحدهای مسکونی آسیب دیده، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی واحدهای بازسازی احداثی استان از ۸۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰۰ میلیون ریال، افزایش مدت زمان دوره مشارکت ساخت و بازپرداخت به بیست سال و تسریع در روند بازسازی با توجه به شروع فصل سرما از مطالبات استاندار خراسان شمالی از سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز