برنامه سلامت غذایی کمیته امداد خراسان شمالی برای ۴۲۲۸ مادر و کودک مبتلابه سوءتغذیه

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۵۵۲۸
برنامه سلامت غذایی کمیته امداد خراسان شمالی برای ۴۲۲۸ مادر و کودک مبتلابه سوءتغذیه
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون 4 هزار و 228 کودک مبتلابه سوءتغذیه و مادر باردار و شیرده از خدمات غذایی و سلامت این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه اکنون دو هزار و 888 مادر باردار و شیرده نیازمند در استان شناسایی‌شده‌اند که مبتلابه سوءتغذیه هستند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود یک میلیارد و 152 میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.

وی همچنین شمار کودکان مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد را هزار و 340 نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 536 میلیون تومان نیز برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.

وی ادامه داد: این مادران و کودکان به‌صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند که ارزش این سبد، 100 هزار تومان در ماه است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی به نحوه شناسایی مادران و کودکان مبتلابه سوءتغذیه اشاره کرد و گفت: مادران دچار سوءتغذیه از طریق مراکز بهداشتی و کودکان دچار سوءتغذیه نیز توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره پایش سلامت کودکان مبتلابه سوءتغذیه هر شش ماه یک‌بار است که در صورت سلامت از حمایت این طرح خارج و افراد جدید جایگزین می‌شود و همچنین مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند.

الهی راد افزود: سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا است که ماهانه بین مادران باردار و شیرده و کودکان سوءتغذیه توزیع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز