۱۰۰ درصد اعتبارات سفر بابرکت مقام معظم رهبری ویژه محرومان استان خراسان شمالی جذب شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۱۳:۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۵۷۴۰
۱۰۰ درصد اعتبارات سفر بابرکت مقام معظم رهبری ویژه محرومان استان خراسان شمالی جذب شد
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: 100 درصد از اعتبارات اختصاصی سفر مقام معظم رهبری به استان ویژه محرومان جذب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد ضمن گرامیداشت سالروز سفر بابرکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی گفت: 19 مهرماه سال ۱۳۹۱ برای همیشه در تاریخ این استان جاودان شد زیرا شاهد سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری بودیم که دستاوردهای آن، این استان را بیش از ۲۰ سال در مسیر روبه‌جلو حرکت داد.

وی از حضور رهبر معظم انقلاب در استان محروم خراسان شمالی به‌عنوان بارقه‌ای از امید نام برد و گفت: پروژه‌هایی که در این سفر در بخش‌های مختلف مصوب شد، سبب شد تا شاخص‌های توسعه این خطه محروم ارتقا یابد.

وی یادآور شد: در سفر مقام عظمای ولایت به استان ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی اختصاص یافت که خوشبختانه 100 درصد آن جذب شد.

وی بیان کرد: بخشی از این کمک‌ها برای رفع مشکلات فوری مددجویان در همان ایام حضور معظم ‌له در استان بود که شامل پرداخت عیدی به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و بخشی هم که با جذب اعتبارت در بخش‌های عمرانی، اشتغال، مسکن تاکنون ادامه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی احداث سه مجتمع فرهنگی، ورزشی در شهرستان‌های شیروان، بجنورد و اسفراین را از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر بابرکت عنوان کرد و گفت: برای هر پروژه یک میلیارد تومان پیش‌بینی شد و هم‌اکنون سه پروژه به اتمام رسیده و در دست استفاده قرار دارد.

الهی راد با اشاره به اینکه یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری کمک به نوعروسان نیازمند بود که ۲ هزار سری جهیزیه با سرانه یک‌میلیون تومان به زوج‌های نیازمند اهدا شد، خاطرنشان کرد: همچنین ما مصوبه‌ای رو در بخش تهیه لوازم منزل محرومان داشتیم که ۲۸۰۰ سری لوازم منزل بااعتبار یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به مددجویان اهدا شد.

وی کمک به لوله‌کشی گاز هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بااعتبار ۴۲۰ میلیون تومان را از سایر برکات این سفر عنوان کرد و ادامه داد: پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک موردی به مددجویان نیز در حال اتمام است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کمک به احداث یا خرید ۶۰۰ واحد مسکونی شهری محرومان در این سفر به تصویب رسید که ۷۵ درصد اعتبارت جذب و برای منازل مددجویان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مصوبه سفر ولی امر مسلمین به استان در بخش توسعه اشتغال محرومان بود که ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت.

الهی راد تصریح کرد: کمک به احداث و تعمیر ۲ هزار و ۱۰۰ باب واحد مسکونی و سرویس بهداشتی و حمام با سرانه یک‌میلیون تومان هم از دیگر مصوبات سفر رهبری بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است و یک مصوبه هم در قالب پرداخت یک ماه مستمری به‌تمامی مددجویان بااعتبار یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان بود که تمامی آن در همان سال اول محقق شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز