اختصاص ۲,۵ میلیارد تومان اعتبار به سالمندان خراسان شمالی

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۳:۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۷۶۶۸
اختصاص ۲,۵ میلیارد تومان اعتبار به سالمندان خراسان شمالی
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ویژه سالمندان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه تمام این اعتبار برای سالمندان هزینه شده است افزود: در حال حاضر حدود ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی گفت: این اعتبار در سرفصل‌های تهیه بسته‌های بهداشتی و درمانی برای سالمندان زمین‌گیر و کمک‌هزینه معیشت برای خانوارهای دارای سالمند صرف شد.

وی به اقدامات اخیر کمیته امداد در جهت حمایت از خانوارهای سالمند اشاره و اظهار کرد: به‌تازگی تیمی متشکل از امدادگران بسیجی در جهت ساخت منازل سالمندان به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ماهانه این نهاد بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب مستمری و کمک‌معیشت به‌حساب این خانوارهای واریز می‌کند اظهار کرد: تهیه وسایل موردنیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالمندان از دیگر خدمات این نهاد به این جامعه هدف است.

الهی راد شمار خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۶۳ هزار و ۸۴۰ خانوار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمندان بالای ۶۰ سال هستند.

وی گفت: از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی ۲۰ هزار و ۴۳۸ خانوار روستایی و ۱۰ هزار و ۸۸۵ خانوار شهری هستند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز