همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

منابع کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجهیز می شود

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۳:۴۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۱۴۹۶
منابع کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجهیز می شود
مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در آستانه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، از تجهیز منابع کتابخانه های کانون ها با اهدای کتب ارسالی از سوی ستاد فهمای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با اعلام برنامه های ویژه هفته کتاب و کتابخوانی گفت: فعالان و تاثیرگذاران حوزه کتاب و کتابخوانی در کسوت کتابدار کتابخانه کانون، خیر و مسئول کتابخانه و مدیر و عضو فعال کانون در امر کتابخوانی تقدیر می شوند.

وی افزود: این تقدیر در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم و تقدیر نیروهای ارزشمند مسجدی صورت می پذیرد.
شیرازیان، تجهیز منابع کتابخانه های کانون ها با اهدای کتب ارسالی از سوی ستاد فهمای کشور را به دیگر فعالیت های هفته کتاب و کتابخوانی افزود و ادامه داد: در این هفته تلاش داریم تا در بازدید میدانی،  فعالیت ها و برنامه های  این کتابخانه ها به ویژه در نقاط روستایی مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، برگزاری جشنواره «من هم کتاب می خوانم» ویژه دانش آموزان مسجدی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه را دیگر برنامه مهم هفته کتاب و کتابخوانی نام برد و گفت: این جشنواره شامل تولید و ارائه آثار هنری در بخش های نقاشی از کتاب، خلاصه نویسی نمایشنامه نویسی، کتاب داستان من، فایل های صوتی و پادکست خوانش کتاب، روزنامه دیواری و نیز کاردستی، گلدوزی، گلیم بافی، کار با چوب یا پارچه با موضوع کتاب، است.
شیرازیان  اضافه کرد: این جشنواره به همت کانون بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان بجنورد طراحی و اجرا شده که آثار رسیده پیش از داوری هم اکنون در قالب نمایشگاهی همراه با نمایش تازه ترین کتاب ها ویژه نوجوانان، در محل حسینیه این شهرک در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
وی همچنین از آغاز فعالیت نخستین انتشارات مسجدی با عنوان «دوستدار کتاب» در اسفراین همراه دریافت مجوز و انتشار کتاب یکی از فعالان و مدیران کانون خبر داد و گفت: این انتشارات به همت کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج  از وزارت ارشاد اسلامی مجوز گرفته که هم اکنون کتابی در دست چاپ دارد.
شیرازیان از اجرای دومین جشنواره استانی هنرمندان دوستدار کتاب به همت فعالان فرهنگی روستای برگزیده و دوستدار کتاب ارکان  خبر داد و گفت: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال برگزاری است که علاقه مندان تا 23 آبان ماه جاری فرصت دارند در بخش های مختلف هنری تعیین شده با موضوع کتاب و نیز بخش آزاد، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در محل ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی ارسال کنند. 
وی پیگیری و آموزش رواق کتاب از سلسله فعالیت های محوری شبستان فرهنگ سامانه بچه های مسجد به کانون های استان را نیز مورد توجه و تاکید قرار داد و اضافه کرد: این فعالیت ها ثبت کتابخانه، شنبه های کتاب، صدای کتاب و فهرست نویسی و ثبت منابع موجود در کتابخانه های کانون مساجد استان را در بر می گیرد.
شیرازیان  توزیع کتب تفسیر قرآن کریم بین ائمه جماعات مسجدی که موضوع برگزاری جلسات تفسیر قرآن به طور روزانه در برنامه مسجد دارند را به این برنامه ها اضافه کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی بارگذاری شده در سامانه بچه های مسجد نیز از دیگر این برنامه ها می توان نام برد.
گفتنی است، 242 کتابخانه مخزن دار  و 147 کتابخانه باز در کانون های مساجد استان فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز