۳۰ محله استان خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۳:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۰۴۶۴
۳۰ محله استان خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از اجرای طرح توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در استان با هدف احیاء،پایداری و توانمندسازی محلات محروم استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد در نشست بررسی طرح توسعه محلات کم برخوردار گفت: این طرح با همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمرو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال اجرا است. 
وی با بیان اینکه این طرح به منظور بهره گیری، حداکثرسازی وهم افزایی ظرفیت دستگاه­های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی  و با محوریت ساکنین محله در دستورکار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در  این طرح دو هزار و ۲۰ محله در کشور بر اساس شرایط کالبدی­، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هرمحله و در  پنج سطح و بر اساس اولویت های تعیین شده از سوی دستگاه های اجرایی شناسایی شده است. 
وی گفت: در این طرح ساماندهی ۳۰محله با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)  به استان خراسان شمالی واگذار شده است که با تعامل دستگاهای اجرایی پشتیبان و متولی طرح، در سطح محلات هدف اجراء می شود. 
وی گفت: طبق این طرح کلیه دستگاه های اجرائی، نهادهای عمومی و انقلابی و تشکل های رسمی و غیر رسمی، بر اساس مسئولیت های اجتماعی، ماهیت کاری باید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این محلات به ایفای نقش در بخش های خدماتی خود می پردازند. 
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح دستگاه های متولی با استقرار شبکه مردمی وابسته یا غیر وابسته مسئولیت هماهنگی بین دستگاه های پشتیبان را برعهده دارند. 
الهی راد با بیان اینکه شبکه های مردمی مرتبط با امداد 
از جمله مراکز نیکوکاری نیز در این طرح مشارکت فعال دارند، اظهار کرد: واحد مردمی مستقر در محلات نیز  مسئولیت سازماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی و خدماتی و رفاهی و ... ساکنان را برعهده دارد. 
وی در پایان محورهای مهم اجرای این طرح را ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای محله و توانمندسازی محله ، ارائه کیفیت آموزش و بهداشت و رفع اسیب های اجتماعی برشمرد.
 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز