تجلیل از ۱۴ پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۱:۵۶:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۱۸۰۹
تجلیل از ۱۴ پیشکسوت  موسیقی مقامی خراسان شمالی
همزمان با آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی، ۱۴ نفر از پیشکسوتان موسیقی مقامی خراسان شمالی تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «ابوالحسن حیدری»، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل با اعلام این خبر گفت: در این آیین که فردا با حضور شرکت کنندگان برگزار می شود، در راستای پاسداشت سال ها تلاش در حفظ این موسیقی کهن  و انتقال آن به نسل آینده از ۱۴ تن از پیشکسوتان این عرصه تجلیل خواهد شد.

 وی «حسین ولی نژاد» از شیروان، «عیسی قلی پور»، «محمد دهقان»، «مهدی گوهری» و «نقی نیری» از بجنورد و «حسین عزیزی» از مانه و سملقان را در زمره تقدیرشوندگان برشمرد و تصریح کرد:  «حشمت رهنما» و «جعفر بهرامی» از اسفراین، «قاقا زرندی» از جرگلان، «آنا مراد رستگاری» از راز و جرگلان،« محمد یگانه» از قوچان، «رجبعلی اسلامی» از شیروان، خانواده مرحوم «برات مقیمی» و «حبیب ا... حدادیان» از فاروج نیز دیگر هنرمندان پیشکسوتی هستند که فردا روی سن تجلیل قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: از 177 اثر رسیده به دومین جشنواره موسیقی «تارآوا» پس از ارزیابی اولیه 63 تک نواز  و 7 گروه به مرحله نهایی راه یافتند که  راه یافتگان در بخش تک نوازی و در 3 رده سنی زیر 20 سال، 20 تا 30  سال و سی سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری)  رقابت خواهند کرد.
«حیدری» خاطرنشان کرد: دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی«تارآوا» فردا ساعت 18،  در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن با معرفی برترین ها به کار خود  پایان می دهد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز