اسفراین قهرمان مسابقات کشتی پهلوانی کشور

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۰۰:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۵۰۷۳
رئیس اداره ورزش و جوانان اسفراین از برگزاری مسابقات چند جانبه کشتی پهلوانی کشور ، بزرگداشت شهدای ورزشکار در تاریخ 24 تا 26 آذر ماه و در جمع پرشور مردم در سالن شهدای کارگر این شهرستان خبر داد .

مهدی بهمنیار در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری برنا اعلام کرد : این مسابقات  با حضور 120  کشتی گیر در قالب 18 تیم  از 5 استان خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی، یزد و گلستان برگزار گردید.

بهمنیار گفت :این مسابقات در 6 وزن برگزار شد که در وزن 60 کیلوگرم حامد حسین پور از تیم مینیاتور اسفراین ، رضا فلاحی از فریمان ، مهدی علمی از اسفراین ،

در70 کیلوگرم ، ابراهیم ولیان از اسفراین ، رضا قنبر زاده از فریمان ، محمد ملکی از خراسان جنوبی ، در وزن 80 کیلوگرم ، هادی قدیمی از اسفراین ، بهمن واحد الهی از چناران ، علی غلامی از خراسان جنوبی ،

در وزن 90 کیلوگرم ، مصطفی اسکندری از قوچان ، مجتبی کلانتریان از اسفراین ، علیرضا وظیفه شناس از خراسان رضوی و مهران حسن زاده از اسفراین ( مشترک سوم ) ،

در وزن 100 کیلوگرم ، عرفان حسین زاده ار خراسان جنوبی ، احسان قلی زاده از اسفراین ، رسول صحرایی از خراسان رضوی ،

و در وزن به اضافه 100 کیلوگرم ، جواد محمد پور از تیم مینیاتور اسفراین ، امین قلی زاده از اسفراین و یزدان حسن پور از چناران به مقام های اول تا سوم دست یافتند .

بهمینار افزود : در نتایج تیمی اسفراین اول ، خراسان جنوبی دوم و تیم فریمان مقام سوم را بدست آوردند .

وی در پایان از تمامی عواملی که در برگزاری این مسابقات مشارکت داشتند تشکر و هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط اجتماعی و مرام پهلوانی برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات کشوری این رشته در  آینده در حال انجام می باشد .

کشتی پهلوانی یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که ریشه آن به ایران باستان برمی گردد که این کشتی توسط پهلوانان اسطوره ای ایران انجام می‌شد.

در کشتی پهلوانی، کشتی گیران شلوار مخصوصی به پا می‌کنند که از کمر تا زانو را می‌پوشاند و چیزی شبیه کمربند نیز دارد .

شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و کشتی چوخه یکی از نمادهای اصلی این شهر می باشد .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز