صادرات ۲ هزار و ۸۵۰ دلاری زعفران از خراسان شمالی

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۲:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۶۶۳۹
صادرات ۲ هزار و ۸۵۰ دلاری زعفران از خراسان شمالی
23 کیلوگرم زعفران به ارزش 2 هزار و 850 دلار از خراسان شمالی صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی 8 ماه امسال 23 کیلوگرم زعفران به ارزش 2 هزار و 850 دلار از خراسان شمالی به کشورهای کویت، عمان، امارات و اندونزی صادر شد.

«حسین حاجی بگلو» افزود: طی مدت یاد شده علاوه بر زعفران، بذر ذرت، خربزه، گل کلم، کرفس و کلم پیچ نیز از خراسان شمالی به کشورهای تاجیکستان و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی محصولات کشاورزی را 15 هزار و 211 دلار به وزن 22 هزار و 203 کیلوگرم، ذکر کرد و افزود: این در حالی است که میزان صادرات بخش کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی نیاز به برنامه ریزی از تولید تا صادرات داریم.

وی پیاز، سیب زمینی، شلغم، هندوانه، آبلیمو، چغندر، کدو، گوجه فرنگی، فلفل، خیار، سیب، خربزه، کلم، هویج، کاهو و ملون را از جمله محصولات صادراتی استان در 8 ماه سال گذشته ذکر کرد.

به گفته «حاجی بگلو» عمده محصولات بخش کشاورزی در سال گذشته به کشورهای عمان، هند، کویت و عراق صادر شد.

وی با بیان این که آمار صادرات محصولات کشاورزی از گمرک استان به صورت کلی کاهش یافته است اضافه کرد: محصولات کشاورزی تنها یک درصد صادرات کل استان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: با این که معدود صادرکنندگان در رسته کشاورزی فعالیت دارند اما امسال به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعداد صادرکنندگان در این بخش کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که امسال صادرات انگور از استان انجام نشده است افزود: انگور محصولی با شرایط ماندگاری پایین است که صادرات آن را کمی سخت تر می کند به همین دلیل در نظر داریم این مسئله را در زمان برگزاری میز انگور بررسی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز