نقش موثر رسانه‌های استان در پیشگیری از بحران «اومیکرون»

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۳:۳۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۷۸۰۳۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رسانه‌ها را به مشارکت جهت پیشگیری از موج جدید کرونا در استان فراخواند و اعلام کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از بحران دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید جواد پور نقی گفت: رسانه‌ها با بازتاب رفتارهای اجتماعی و متقاعد کردن افکار عمومی می‌توانند دست آوردهای شگرفی در مدیریت بحران‌ها به دست بیاورند.

وی با بیان این که امروزه رسانه ها یکی از صحنه گردانان مدیریت بیماری کرونا هستند، اضافه کرد: در بحران دو سال گذشته رسانه های خراسان شمالی مسئولیت سخت، سنگین و خطیری را بر دوش داشته اند و همراه با مدافعان و فعالان حوزه سلامت، جهت مهار این آسیب و تهدید بزرگ گام برداشته اند.

وی با بیان این که رسانه های استان به عنوان یکی از مهمترین ابزار قدرت، توانسته اند با آگاهی و امید بخشی، اقدامات مؤثری در بهبود وضعیت کرونا در استان انجام داده و مردم را نسبت به واکسیناسیون ترغیب کنند، اضافه کرد: اینک همزمانی شیوع سویه جدید کرونا، «امیکرون» و رواج عادی انگاری ها و کاهش شدید رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی، زنگ خطر موج ششم کرونا را به صدا در آورده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رواج عادی انگاری ها را تهدیدی برای از دست رفتن سرمایه های اجتماعی استان قلمداد کرد و افزود: مشارکت رسانه ها و تشویق افکار عمومی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا، در پیشگیری از شیوع موج جدید بیماری تاثیرگذار و اثربخش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز