خراسان شمالی، استانی هنرپرور / رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان ها در بودجه ۱۴۰۱

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۰:۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۰۷۶۹
خراسان شمالی، استانی هنرپرور / رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان ها در بودجه ۱۴۰۱
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و امور دارایی در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، خراسان شمالی را در عرصه هنر یکی از استان های مهم و هنر پرور برشمرد که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است و با اشاره به لایحه بودجه 1401 از رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان ها در بودجه ۱۴۰۱ سخن گفت.

«هادی قوامی» در این آیین با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت  9 دی به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی از برگزارکنندگان این رویداد هنری در گنجینه  فرهنگ ها و معرفت ها تقدیر کرد و خراسان شمالی را در عرصه هنر یکی از استان های مهم و هنر پرور برشمرد که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.

«هادی قوامی»  در بخش دیگری از سخنانش از این که در لایه بودجه 1401 تلاش می شود تا از طریق استان ها رشد 8 درصدی را تامین کنیم  از این روی به مقایسه اعتبارات استانی لایحه 1401 با 1400 پرداخت و افزود: در بودجه ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ رشد ۷۹ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان ها را شاهد هستیم که این اعتبارات در بخش تملک دارایی رشد 300 درصدی است.

وی اهم ویژگی اعتبارات استانی لایحه بودجه 1401  را در مجموع  رشد  208 درصدی اعتبارات استان هاست نسبت به 1400 و 4 برابر شدن اعتبارات تملک دارایی  های سرمایه ای استانها از 32 هزار میلیارد تومان به 128 هزار میلیارد تومان بیان کرد.

قوامی با تاکید بر این که 32 هزار میلیارد تومان نیز بابت استفاده از اعتبارات متوازن به استان ها اختصاص پیدا می‌کند، گفت: اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات از قانون استفاده متوازن به صندوق پیشرفت و عدالت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱  برای زیرساخت های تولید نیز دیده شده است.

معاون حقوقی وزیر اقتصاد پیش بینی ۶۰۶ هزار میلیارد تومان از محل نفت برای مناطق محروم و ۴۴ هزار میلیارد تومان برای مناطق نفت خیز  را از دیگر موارد در لایحه بودجه 1401 عنوان کرد.

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر از هفتم دی ماه  با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز