کماکان حامی جریان فیلم روستا و عشایر هستیم/عرضه آثار فیلمسازان روستا و عشایر در عرصه بین الملل

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۰:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۰۷۷۵
کماکان حامی جریان فیلم روستا و عشایر هستیم/عرضه آثار فیلمسازان روستا و عشایر در عرصه بین الملل
رئیس ستاد فهمای کشور و دبیر شورای فرهنگ وهنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت موضوع جشنواره های فیلم روستا و عشایر اشاره کرد و به این مسئله که کماکان حامی جریان فیلم روستا و عشایر هستیم، پرداخت و از تلاش ها برای برگزاری این جشنواره در گستره بین المللی و توجه به هنرمندان و ترجمه آثار آنان برای عرضه در عرصه جهانی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام  دکتر«حبیب رضا ارزانی»، رییس ستاد فهمای کشور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری  فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی استان خراسان شمالی با گرامیداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت یاد و خاطره سردار بزرگ اسلام شهید «سلیمانی» را ارج نهاد و به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ های مناطق مختلف که همچون گنجینه ای  هستند، به درستی شناخته و عرضه شود.

وی پس از آن  به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ های مناطق مختلف که همچون گنجینه ای  هستند، به درستی شناخته و عرضه شود.
دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش برای معرفی فرهنگ های مناطق مختلف کشور را کاری ارزشمند فرهنگی دانست و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب به افرادی که می خواستند کار مهمی انجام دهند، توصیه کردند بروید کار فرهنگی انجام دهید،  که می توان همین معرفی گنجینه های فرهنگی نیز به شمار آورد.
وی با عنوان این که در برگزاری این جشنواره و برنامه هایی از این دست، تلاش بر این است که روستاییان و فرهنگ روستا به نیکی معرفی شوند، اضافه کرد: در فرهنگ دینی و اسلامی نه روستا فضیلت دارد  بر شهر و نه شهر بر روستا، نه غنی بر فقیر،  نه مرد بر زن  و نه زن بر مرد فضیلت دارد بلکه آنچه رنگ خدایی و الهی دارد، فضیلت آفرین است.
دکتر «ارزانی» با تأکید بر نکته که کماکان حامی جریان فیلم روستا و عشایر هستیم، اظهار امیدواری کرد: در دوره های بعد این جشنواره در عرصه بین المللی برگزار و آثار هنرمندان ترجمه و در گستره جهانی عرضه شود.
وی موضوع آموزش را مهم و نیاز اساسی خواند و گفت: لازم است آموزش ها مستمر باشد تا در این عرصه شاهد افزایش کمی و کیفی آثار و معرفی قابلیت های فرهنگی باشیم.
گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به دبیری «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفتم دی ماه  با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نظر شما