سه هزار و ۷۵۰ خانوار روستایی خراسان شمالی امسال بیمه اجتماعی شدند

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۲:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۷۶۷۵
سه هزار و ۷۵۰ خانوار روستایی خراسان شمالی امسال بیمه اجتماعی شدند
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۷۵۰ خانوار روستایی، عشایری و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدرضا غلامزاده اظهار داشت: از مجموع بیمه شدگان ۸۶۰ نفر از جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و ۲ هزار و ۸۹۰ نفر از خانوارهای روستایی و عشایری هستند.

وی با بیان اینکه روند بیمه شده در بین زنان در سال های اخیر افزایشی بوده است افزود: ۲۷ درصد بیمه شدگان در سال گذشته زنان بودند که امسال شامل ۳۱ درصد بیمه شدگان می شود که نشان از اعتماد این قشر به خدمات بیمه است.

وی افزود: در سال گذشته با سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای برای زیر پوشش بردن مددجویان در بحث بیمه داشته ایم که در قالب این طرح حدود ۲ هزار نفر بیمه شدند که رقم قابل توجهی بود اما امسال این روند ادامه ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر از مشمولان زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند که پیش بینی می کنیم امسال تا حدود ۶ هزار نفر بیمه شوند، به طور معمول ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت روستایی و عشایری در سه ماه پایان سال اقدام به بیمه می کنند.

غلامزاده جمعیت مشمول این صندوق که شامل جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال است حدود ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون از این تعداد بیش از ۶۵ هزار نفر بیمه شده اند، به طور میانگین در هر خانوار مشمول روستایی و عشایری هم اینک یک نفر زیر پوشش صندوق است.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شود، در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، به دون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می شوند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای، بیمه شده می تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی ۶۶ درصد شود.

وی اجرایی شدن نقل و انتقال سوابق بیمه ای را مهمترین کارکرد این بیمه دانست و اظهارداشت: براساس دستورالعمل جدید امکان انتقال سوابق صندوق های بیمه اجتماعی(صندوق بیمه اجتماعی، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری ) مطابق قوانین و مقرات صورت می پذیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز