تزریق واکسیناسیون دوز سوم در خراسان شمالی ۱۲ درصد افزایش یافت

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۰۹:۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۵۸۵۵
تزریق واکسیناسیون دوز سوم در خراسان شمالی ۱۲ درصد افزایش یافت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش 12 درصدی تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: 41درصد افراد واجد شرایط واکسن دوز سوم خود را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدجواد پورنقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری کمیته‌های هماهنگی واکسیناسیون در شهرستان‌های هشتگانه استان و تعامل رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی، از ابتدای هفته جاری شاهد استقبال و مراجعه مردم برای واکسیناسیون دوز سوم هستیم.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی میزان تزریق واکسیناسیون دوز سوم عنوان کرد: در حال حاضر 41 درصد از افراد واجد شرایط و جامعه هدف استان واکسن دوز سوم خود را تزریق کرده‌اند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ورود کشور و به تبع استان به پیک ششم کرونا، تصریح کرد: برای اینکه واکسن بتواند در جلوگیری از شیوع بیماری اثر مطلوبی داشته باشد، افراد باید تا قبل از رسیدن به قله پیک و افزایش تصاعدی آمار مبتلایان نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آمادگی صد درصدی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص افزود: در جلسات هماهنگی کمیته ویژه تیم واکنش سریع دانشگاه با هدف مقابله با پیک ششم پاندمی کووید19 تمام تمهیدات لازم به صورت کارشناسی و مستمر بررسی و پیگیری می‌شود.

دکتر پورنقی گفت: مقاوم‌سازی افراد با واکسیناسیون، جلوگیری از انتشار ویروس از طریق تمهیدات اندیشیده شده در ستاد کرونا و اجرای دستورالعمل ها و نیز تلاش برای در دسترس قرار دادن خدمات درمانی برای تمام مبتلایان ازجمله راهبردهای ما برای مقابله با امیکرون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می‌کند و نقش مهمی در کاهش مرگ‌ومیر دارد، عنوان کرد: توصیه اکید ما در این شرایط، مراجعه مردم به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون و نیز رعایت جدی پروتکل ها و موازین بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات است.

انتهای پیام

نظر شما