ضرورت اجرای دقیق و سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خراسان شمالی

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۲:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۰۸۴۴
ضرورت اجرای دقیق و سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خراسان شمالی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه با شیوع پیک ششم کرونا، در حال حاضر روند ارائه خدمات در بیمارستان‌های استان در شرایط پایداری قرار دارد، گفت: رعایت دقیق و سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از افزایش بیماران مبتلا به کووید بخصوص در کودکان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدجواد پورنقی در حاشیه بازدید از بخش اطفال بیمارستان امام علی(ع) بجنورد اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های پیک ششم با پیک‌های گذشته، ابتلای کودکان است که در حال حاضر حدود 20 درصد بیماران کرونایی استان از کودکان هستند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان 5 سال به بالا در استان، از والدین خواست تا واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و با بروز اولین علائم هشدار بیماری در کودک ازجمله تب بالا، بی‌حالی، کاهش اشتها، کاهش سطح هوشیاری و حال عمومی نامناسب به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: درگیری کودکان به کرونا یکی از نگرانی‌های جدی ما است چراکه تجربه سیستم بهداشتی و درمانی تاکنون برای مواجهه با بزرگسالان مبتلا به کرونا بوده است اما در پیک ششم شاهد ابتلای بالای کودکان هستیم.

دکتر پورنقی مردم استان را به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تشکیل اجتماعات فراخواند و افزود: افراد واجد شرایط باید با تکمیل واکسیناسیون خود و تزریق دوز سوم، زدن ماسک و دیگر توصیه‌های بهداشتی، مانع فراگیر شدن ناگهانی بیماری شوند تا اقدامات بیمارستانی به‌موقع برای بیماران مبتلا به کرونا انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز