۳۴۰ تن قارچ در خراسان شمالی تولید شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۸۵۴۷
۳۴۰ تن قارچ در خراسان شمالی تولید شد
سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۴۰ تن انواع قارچ خوراکی در ۵۷ واحد تولیدی این استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس محمد عفتی با بیان اینکه این واحد ها صنعتی و در قالب مشاغل خانگی هستند اظهار داشت: از مجموع قارچ تولیدی استان سه واحد تولیدی قارچ استان از نوع صدفی، ۵۳ واحد قارچ دکمه ای و یک مورد نیز سایر قارچ ها است.

وی گفت: در سطح کشور سه هزار و ۱۲۲ واحد تولید قارچ خوراکی وجود دارد که از نظر تعداد این استان ۱.۸ درصد واحد ها را به خود اختصاص داده است.

مهندس عفتی مجموع سطح واحد های قارچ در این استان را ۳۰ هزار و ۲۱۷ متر مربع عنوان کرد و افزود: به طور میانگین در هر یک متر مربع از واحد های تولیدی ۱۱ کیلوم و ۲۵ گرم قارچ تولید می شود.

وی با بیان اینکه این واحد ها برای توید قارچ ۶۱۳ تن کمپوست به عنوان مواد اولیه استفاده کرده اند اظهار داشت: تلاش می کنیم تا سال آینده تولید قارچ در استان را با راه اندازی واحد های غیر فعال و نیمه فعال به بیش از ۷۵۰ تن برسانیم.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: قارچ های تولیدی استان به مصرف داخل استان می رسد و همچنین به استان خراسان رضوی و تهران نیز حمل می شود همچنین از استان های شمال کشور نیز به این خطه قارچ خوراکی وارد می شود.

مهندس عفتی با اشاره به اینکه قارچ تولیدی استان از نوع صدفی و دکمه ای است گفت: فعالان حوزه تولید قارچ با توجه به بازار فعالیت خواهند داشت که بعضا در شرایط بالا رفتن هزینه ها و کاهش قیمت اقدام نخواهند کرد.

وی افزود: صدور مجوز و تامین تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش برای واحد های تولیدی و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهادکشاورزی برای توسعه کشت این محصول بوده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز