خراسان شمالی یکی از استان هایی است که ظرفیت خوبی برای تولید کاغذ سنگی در کشور دارد

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۱:۳۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۹۴۲۱
خراسان شمالی یکی از استان هایی است که ظرفیت خوبی برای تولید کاغذ سنگی در کشور دارد
علی اصغر رضازاده اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ظرفیت فراوانی از آهک و کربنات کلسیم است که می توان با استفاده از آن به جای قطع درختان، کاغذ سنگی تولید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، به گفته وی چندین میلیون تن آهک و کربنات کلسیم در این استان وجود دارد که می توان به جای قطع درختان از آن استفاده شود.

رضازاده افزود: مواد معدنی مورد نیاز تولید این محصول در استان وجود دارد اما کارخانه فرآوری این مواد برای تولید کاغد سنگی موجود نیست.

وی ادامه داد: باید این مواد معدنی در کارخانه فرآوری تبدیل به گرانول و سپس گرانول تولیدی تبدیل به کاغذ سنگی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی کاغذ سنگی در فاروج ساخته شده و هم اکنون در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد، بیان کرد: این واحد تولیدی نیز مواد اولیه مورد نیاز خود را به علت نبود کارخانه فرآوری آهک و کربنات کلسیم از خارج استان تامین می کند.

وی با اشاره به پروژه در حال ساخت کاغذ سنگی در جوار شهرک صنعتی فاروج اظهارکرد: این پروژه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان است که سرمایه ثبت شده برای اجرای این پروژه در جواز تاسیس ۲۴۶ میلیارد تومان بوده اما با توجه به افزایش قیمت های رخ داده، رقم هزینه شده بیش از این عدد بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه ظرفیت تولید این واحد صنعتی سالانه ۳۰ هزار تن است، ادامه داد: کاغذ دیواری، پاکت نامه و... از جمله محصولاتی هستند که در این واحد تولیدی، تولید خواهد شد

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز