رخدادهای فرهنگی، هنری و قرآنی در استان های مرزی رونق می گیرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۲:۵۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۱۰۰۱۶
رخدادهای فرهنگی، هنری و قرآنی در استان های مرزی رونق می گیرد
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در وزارت ارشاد همتی گماشته ایم که با استفاده از استان های مرزی، اتفاقات فرهنگی، هنری و قرآنی خوبی بر اساس ارزش های اسلامی در این مناطق رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «سیدمحمد هاشمی» در آئین تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این جابه جایی ها فقط برای ایجاد یک فرصت در راستای بروز خلاقیت و ابتکارات جدید است و باید گفت امروز فردی که معارفه می شود، یکی از بهترین انتخاب های ما در مجوعه وزارت ارشاد بوده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بهره مندی از ظرفیت هم‌مرزی با کشور ترکمنستان تأکید کرد و افزود: ما در وزارت ارشاد اسلامی همتی گماشته ایم که با استفاده از استان های مرزی، اتفاقات فرهنگی، هنری و قرآنی خوبی بر اساس ارزش های اسلامی در این مناطق رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه این فرصت بین المللی باید در استان مغتنم شمرده شود، گفت: ترکمنستان هم یکی از محورهای اصلی در ایجاد ارتباطات فرهنگی، هنری و قرآنی است که می تواند برنامه های این حوزه در آنجا تعبیه شود.

«هاشمی»، خاک ایران زمین را مملو از استعدادهای ناشناخته انسانی در همه عرصه ها و حوزه ها دانست که آنچنان که شایسته است، نتوانسته ایم این گنج عظیم انسانی را استخراج کنیم و تأکید کرد: هر مدیری که بر مسند مدیریت این حوزه می نشیند باید این مهم را در اولویت قرار دهد و بتواند سرمایه انسانی خوب برآمده از جریان اصیل بومی و انقلابی را به جامعه فرهنگی، هنری و قرآنی معرفی کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه اساس تربیت و تعالی دین اسلام هم همین است، بر توجه به مسئله سرمایه انسانی تأکید مضاعف کرد و گفت: آمد و رفت ها در حوزه مدیریت همیشه هست اما آنچه ماندگار می ماند، سرمایه اجتماعی است.

وی، تقویت مراکز و موسسات فرهنگی و هنری مردمی را از دیگر مطالبات وزارت ارشاد از مدیرکل جدید این حوزه دانست و اظهارکرد: ما باید بتوانیم شعار دولت مردمی را به درستی و به حق ادا کنیم و در تقویت بدنه مردمی مراکز و موسسات، کوتاهی نداشته باشیم.

«هاشمی» گریزی هم به گلایه های اعتباری عمیق حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی زد و با بیان اینکه معلوم نیست این مشکل چه زمانی حل شود، اما بر هم افزایی و تعامل حوزه های مشترک برای به سرانجام رساندن برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تأکید کرد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان اجرایی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی وهنری گلشن بجنورد برگزار شد، از زحمات «حسین فرخنده» تجلیل و «تقی صادقی» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی معارفه شد

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز