آیین شروع عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور گرمه به سنگ سوراخ شهرستان گرمه

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۴۲۰۲
آیین شروع عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور گرمه به سنگ سوراخ شهرستان گرمه
مراسم کلنگ زنی پروژه بهسازی، بازیافت سرد و آسفالت محور گرمه به سنگ سوراخ در شهرستان گرمه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: این پروژه که در سال ۹۳ کلنگ زنی شد با وجود اینکه بخشی از آن اجرایی گردید اما متاسفانه به دلیل شرایط مالی و افزایش بالای هزینه ها پروژه متوقف و حدود ۱۷ کیلومتر از این محور باقی مانده و در نهایت با پیمانکار تسویه گردید .

جعفر شهامت افزود: باتوجه به نوع تکنولوژی انتخاب شده برای پروژه بصورت بازیافت سرد آسفالت موجود، سال گذشته پس از برگزاری مناقصات متعدد با پیمانکاری که سوابق خوبی داشت قرارداد منعقد شد.

وی ادامه داد زمان در نظر گرفته شده برای اتمام این پروژه ۲۴ ماه بوده که با سوابق خوب و توان فیزیکی که پیمانکار جدید دارد امیدوار هستیم در عمل نیز کارآیی خودش را اثبات کند و همچنین امیدواریم با تأمین مالی بهتر بتوانیم زمان بندی ۲۴ ماهه این پروژه را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی افزود: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار با احتساب قیر برای این پروژه پیش بینی شده که انشالله در سال ۱۴۰۱ بخش عمده ای از منابع مورد نیاز پروژه تامین مالی گردد.

جعفر شهامت ادامه داد: ۸۰ درصد از روکش محور گرمه به سمت چمن بید نیز نوسازی و تعریض شده است و الحمدلله شرایط راه اصلی را دارد و اگر سالانه ۱۰ کیلومتر از این محور روکش شود، وضعیت آن بعنوان راه اصلی از متوسط استان نیز بهتر خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در پایان افزود: تاکنون نقاط حادثه خیز حذف شده و انشاءالله در محور گرمه - سنگ سوراخ (میامی) با همت همه مسئولان استان و تلاش مجدانه همکاران راهداری و پیمانکار این محور پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم به نحوی که حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد کار را انشاالله مشروط به تامین مالی بموقع پروژه در سال جاری اجرایی کنیم و اگر احیاناً بخشی هم باقی ماند نهایتاً در اوایل سال آینده به اتمام برسانیم.

در ادامه سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: امیدوار هستیم در جهت خدمت به مردم شریف شهرستان، استان و کشور این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد .

رشیدی ادامه داد: جای قدردانی دارد از تمام همکارانی که در ستاد راهبری تصادفات در ایام نوروز و سفر حضور داشتند اعم از راهداری ، پلیس و دستگاه های متولی سفر که تلاش کردند، تا خوشبختانه به رغم اینکه ۴۸ درصد افزایش تردد داشتیم ، در سطح استان ۱۲ درصد کاهش فوتی های ناشی از تصادف داشتیم و این موضوع باعث شد تاما در سطح کشور صاحب رتبه شویم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی در پایان افزود: علی رغم این تلاش ها و زحمات شبانه‌روزی همکاران که باعث کاهش آمار فوتی ها گردید باز هم جا دارد تا تلاش کنیم ، انشالله روزی برسد که هم زیر ساخت‌های ما به اتمام برسد و نتایجش را در کاهش تصادفات ببینیم و هم از لحاظ فرهنگی آموزش های لازم به شهروندان داده شود تا در تصادفات آن را شاهد باشیم.

در ادامه پاکمهر، نماینده مردم شریف شهرستان نیز بر اهمیت اهتمام ویژه در جذب بموقع منابع استانی و ملی و نگاه ویژه استاندار و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تکمیل این پروژه و پیگیری های ویژه در سطح ملی برای حل مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف خبر داد.

محور گرمه - سنگ سوراخ بخشی از محور بجنورد به سمت تهران است که 35 کیلومتر آن در حوزه شهرستان گرمه قرار دارد و در صورت ارتقاء محور به راه اصلی، مسیر مناسبی جهت انتفال کالا و مسافر بین استان و مرکز کشور می باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز