استاندار خراسان شمالی : انتقال آب های مرزی منشأ تحول در کشاورزی استان است

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۸۲۱۴
استاندار خراسان شمالی :  انتقال آب های مرزی منشأ تحول در کشاورزی استان است
ظهر امروز در دیدار رییس جهاد کشاورزی استان و معاونان این مجموعه به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی با استاندار خراسان شمالی ، دکتر حسین نژاد یکی از مهم ترین تحولات حوزه کشاورزی را اجرای طرح انتقال آب های مرزی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا حسین نژاد افزود : با آزاد سازی آب های مرزی برای کشاورزی آبی، شاهد تحول در حوزه کشاورزی ، دامپروری و افزایش راندمان آب استان خواهیم بود.

وی همچنین ارائه تسهیلات به کشاورزان را نیز یکی دیگر از دلایل تحول این حوزه عنوان کرد و گفت : ارائه تسهیلات به کشاورزان یک مزیت برای کل کشور به شمار می رود که باید پیگیری این موضوع در سطح ملی و بانک های عامل با قدرت و قوت بیشتری رصد شود ‌‌.

وی خاطر نشان کرد: بدون هیچ محدودیتی باید مرغداران و دامداران از سرمایه در گردش استفاده کنند زیرا با اعمال قیمت واقعی دام سبک و سنگین تنش های این حوزه کاهش خواهد یافت .

دکتر حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی استانی با مزیت های بالای کشاورزی و دامپروری است ، گفت : سطح انتظارات ما برای تحقق اهداف حوزه کشاورزی در سطح ملی باید تعیین و روشن شود و برای تحقق هر هدفی در این حوزه نباید اهمال کاری صورت گیرد .

وی به کارگیری مهندسان مشاور در حوزه بهینه سازی کشت را بسیار موثر دانست و گفت : حضور این مشاوران می تواند مزیت های حوزه کشاورزی را رونق ببخشد.

انتهای  پیام

 

نظر شما