سفیر بنگلادش از واحدهای صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۳:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۱۱۰۹
سفیر بنگلادش از واحدهای صنعتی خراسان شمالی بازدید کرد
سفیر کشور بنگلادش در ایران در سفر به خراسان شمالی از چهار واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد مرکز استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «آ اف ام گوسال اعظم سارکار» به همراه رضازاده معاون امور صنایع و معادن اداره کل صمت استان ، قربانی رئیس اداره بازگانی خارجی اداره کل صمت ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و مسئولان استان از کارخانه تولید آبنبات، تولید شوینده بهداشتی، تولید شیرینی و کیا الکترود شرق واقع در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد مرکز خراسان شمالی بازدید کرد و با توانمندی های صنعتی استان آشنا شد.

سفیر کشور بنگلادش در حاشیه بازدید از این واحدهای صنعتی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ظرفیت های صنعتی زیادی است که با فراهم شدن سفر سرمایه گذاران بنگلادشی به استان و آشنایی با این محصولات زمینه سرمایه گذاری فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی و پنبه در این استان از مزیت نسبی برای واردات به کشور بنگلادش برخوردار است و باید زمینه‌ صادرات برای این محصولات تسهیل شود.

سفیر کشور بنگلادش عنوان کرد: دیدار و بازدیدهای دیگری با مسئولان استان طی دو روز آتی در جریان است و با توجه به نقطه اشتراکات فرهنگی که بین دو کشور وجود دارد امیدواریم تا به نتایج مثبتی در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی دست یابیم.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان در خراسان شمالی فعال هستند که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمالشرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

سفیر کشور بنگلادش در ایران از امروز( ۲۸ خردادماه) به مدت سه روز به خراسان شمالی ضمن دیدار با با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و استاندار خراسان شمالی از طرح های صنعتی و تولیدی استان نیز بازدید خواهند کرد و با ظرفیت های اقتصادی استان آشنا خواهند شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز