شناسایی ۱۲ نفر تبعه خارجی شاغل به صورت غیر مجاز در کارگاه های استان

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۸:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۸۲۶۲
شناسایی ۱۲ نفر تبعه خارجی شاغل به صورت غیر مجاز در کارگاه های استان
از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 12 نفر تبعه خارجی شاغل به صورت غیر مجاز در کارگاههای استان شناسایی و کارفرماهای متخلف اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: با ستناد ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

مهدی اسلام خواه تصریح کرد:  کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار را بکارگیرند،مطابق قانون   بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هرکارگر خارجی معادل 5 برابر دستمزد روزانه جریمه خواهند شد که در سال 1401 این مبلغ معادل 6 میلیون و 966 هزار و 250ریال می باشد.
به گفته وی این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.
این در حالی است که؛ این اقدام وزارت کار در راستای جلب مشارکت مردمی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و برخورد با کارفرمایان متخلفی است که در بکارگیری نیروی کار مورد نیاز از اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند.
 
انتهای پیام
نظر شما