امام‌جمعه بجنورد : مسلمانان اجازه نمی‌دهند قصه اربعین فراموش شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۳:۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۵۹۳۶
امام‌جمعه بجنورد : مسلمانان اجازه نمی‌دهند قصه اربعین فراموش شود
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی اربعین فرصت ارزشمندی برای احیای ارزش‌های اسلام است، افزود: این حضور میلیونی نشان‌دهنده ارادت به اهل‌بیت (ع) است و مسلمانان اجازه نمی‌دهند قصه اربعین فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یعنی اینکه مسلمانان هنوز فرهنگ شهادت را فراموش نکرده‌اند و پای آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ایستاده‌اند.

وی افزود: بنا بر روایات یکی از علائم مؤمن حضور در زیارت اربعین است بنابراین خوشا به حال کسی که در این اجتماع عظیم حضور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه امام حسین (ع) جلوی تفسیرهای نادرست از اسلام را گرفت، ادامه داد: سالار شهیدان و یاران با وفایش اسلامی ناب را به جهان عرضه کردند و مقابل ظلم و ستم زمان ایستادند؛ ازاین‌رو گرامیداشت یاد این بزرگواران وظیفه همه ما است.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز قیام هفدهم شهریور، با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید، گفت: کشتار بی‌رحمانه و سرکوب مردم مسلمان در این روز موجب گسترش مبارزات شد و راهپیمایی‌ها از شکل پراکنده به شکلی سازمان‌یافته ادامه یافت تا جایی که مسیر سرنگونی رژیم شاهنشاهی را هموار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: بعد از این واقعه مردم با پیروی از امام خمینی (ره) مردم با شجاعت بیش بیشتری حکومت نظامی‌ها را نادیده گرفتند و رژیم شاهنشاهی رو به استحاله بردند.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش کشور را مدیون شهدا هستیم، گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی از هر ابزاری همانند ترور و جنگ برای تضعیف نظام اسلامی استفاده کردند اما شهدای گران‌قدر برای حفظ امنیت کشور تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و موجب سرافرازی ملت ایران شدند.

وی افزود: شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند؛ بنابراین همه باید اقدامات ارزشمند آن‌ها در حفظ اسلام و کشور از دست دشمنان را قدر بدانیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز