۱۸۴ هزار دانش آموز در سامانه سیدا ثبت نام شده است

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۱۳:۳۵:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۹۹۲۳
۱۸۴ هزار دانش آموز در سامانه سیدا ثبت نام شده است
ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری مشترک مدیران کل دستگاه های استانی در وزارت آموزش و پرورش در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۱۸۴ هزار دانش آموز در سامانه سیدا ثبت نام شده است، که ۹۶ درصد از دانش آموزان برای کتاب های درسی در این سامانه ثبت نام کرده اند و کتاب ها در مقاطع مختلف به شهرستان ها منتقل شده و به ۷۰ درصد مدارس ابتدایی استان کتاب ها تحویل داده‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به عدم جذب کافی دانشجو معلم طی ۸سال گذشته، گفت: هزار و ۲۰۰نیرو کمبود داشتیم اما از طرق مختلف این کاستی جبران شد و با آغاز مدارس تمامی کلاس‌ها معلم دارند.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این ۶۷۰نفر از متعهدین خدمت، ۱۰۴معلم طرح امین،  ۶۴معلم طرح نهضتی ایثارگر، ۷۸سرباز طلبه و ۵۷سرباز معلم در مجموع یک هزار و ۳۱۸همکار جدید وارد آموزش و پرورش استان خواهند شد که علی رغم کمبود نیروی معلم در استان در مهرماه هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وی با بیان اینکه ۴۴۸معلم تقاضای نقل و انتقال برون استانی داشتند، افزود: با انتقال ۲۲۸نفر از این تعداد موافقت شده است.

اکبری بیان کرد: هزار و ۳۰۰نیروی فرهنگی خراسان شمالی در دو مرحله عادی و اضطرار تقاضای نقل و انتقال داشتند که در مجموع با نقل و انتقال ۵۰۰نفر در استان موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که اغلب جابجایی ها در شهرستان راز و جرگلان بوده که به دلیل مرزی بودن، سختی مسیر تردد و عدم بومی گزینی در گذشته ماندگاری معلم در این شهرستان پایین است که تدابیر لازم در این حوزه انجام شده است.

اکبری اضافه کرد: در حوزه سنجش نوآموزان ورود به پایه اول  پیش بینی ثبت نام ۱۹هزار و ۱۰۰نفر بوده که تاکنون ۱۸هزار و ۵۴۲نفر سنجش شدند که ۹۸۵نفر باقی مانده اند که نوبت دهی آنها صورت گرفته که تا پایان شهریور ماه سنجش به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز