اهدای عضو جوان اسفراینی نجات‌بخش جان ۳ نفر دیگر شد

۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۲:۲۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۵۱۷۶
اهدای عضو جوان اسفراینی نجات‌بخش جان ۳ نفر دیگر شد
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله اهل اسفراین که در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد بستری بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علی عفتی‌زاده با اعلام این خبر گفت: مرحوم سعید قلی‌پور، در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده و در آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) بجنورد بستری بود که پس از بررسی و تایید تیم پزشکی مرگ مغزی ایشان اعلام شد.

وی عنوان کرد: با رضایت‌گیری از خانواده پیکر این جوان اسفراینی، روز پنج شنبه گذشته به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه برای اهدای عضو آماده شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی افزود: ۷ عضو از اعضای این جوان اسفراینی که شامل دو کلیه، دو قرنیه، پوست، پانکراس و کبد بود برای اهدا مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر عفتی‌زاده تصریح کرد: یک کلیه و پانکراس ایشان به آقای ۴۹ ساله مشهدی، یک کلیه به جوان ۲۲ ساله اهل قائم، کبد به آقای ۶۰ ساله مشهدی و قرنیه‌ها و پوست ایشان به‌منظور ذخیره به بانک نسوج منتقل شد.

دکتر عفتی زاده ضمن قدردانی از عمل خداپسندانه خانواده قلی پور و آرزوی صبر برای آنان، اظهار کرد: اهدای اعضای فردی که مرگ مغزی شده می‌تواند نجات‌بخش جان بیماران باشد، متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز