تشریفات پرهزینه از آسیب های ازدواج آسان است

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۳:۳۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۹۳۶۹
تشریفات پرهزینه از آسیب های ازدواج آسان است
فرماندار اسفراین با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای ترویج ازدواج آسان، گفت: افزایش تشریفات با صرف هزینه های سنگین از آسیب های مهم ازدواج آسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، فرماندار اسفراین در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده شهرستان با محوریت کمیته سامان ازدواج آسان گفت: ازدواج به عنوان یکی از مهمترین عوامل استحکام بنیان خانواده شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با فراهم آوردن شرایط مناسب و لازم از طرف تمامی دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه و برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان از افزایش سن ازدواج و رشد نرخ طلاق پیشگیری کرد.

فرماندار شهرستان اسفراین یادآور شد: بررسی وضعیت هزینه های مراسمها، بررسی ظرفیت ادارات و دستگاهها برای تسهیلگری و استفاده از ظرفیت ادارات  برای شناسایی و کمک گرفتن از اصناف، خیرین و  واقفان راهکارهایی برای تسهیل گری در ازدواج هستند.

مسلم نوری تصریح کرد : اگر نگاهمان فقط به استفاده از منابع دولتی در جریان تسهیل ازدواج باشیم خیلی موفق نخواهیم بود.

وی گفت: هدف از تشکیل این کمیته ایجاد هم افزایی و کاهش موازی کاری است  که در این کمیته قرار است با هم افزایی بین دستگاهی شرایط در بهره مندی جوانان از امکانات و خدمات دستگاهها تسهیل گردد.

نوری کمک به ازدواج جوانان را بهترین حرکت برای ترویج ازدواج آسان دانست و افزود: در این مسیر از همه ظرفیت‌های دستگاهها؛ خیرین و مشارکت های مردمی باید استفاده کرد.

فرماندار اسفراین با اشاره به آمار ازدواج های صورت گرفته در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: کرونا و محدودیتهای ناشی ازآن موجب شد تا فرصتی طلایی برای حذف هزینه‌های سنگین ازدواج،فراهم شود و ما در این ایام شاهد رشد افزایش ازدواج بودیم.

وی بیان داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و شهرداری‌ ها دارای تسهیلات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه  هستند که موظفند با هماهنگی کمیته سامان ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز