صدور حکم حبس برای حفار غیرمجاز در مانه و سملقان

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۲:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۲۱۳۷
صدور حکم حبس برای حفار غیرمجاز در مانه و سملقان
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: حفار غیرمجاز در شهرستان فاروج به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با اعلام این خبر افزود: این تخلف در دادگاه کیفری شهرستان مانه و سملقان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

قویدل چوکانلو افزود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز