اجرای ۲۹۵ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان بجنورد ابلاغ شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۰۹:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۵۶۳۵
اجرای ۲۹۵ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان بجنورد ابلاغ شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از ابلاغ اجرای طرح فیبر نوری به طول ۲۹۵ کیلومتر با اعتبار ۷۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: اجرای طرح فیبر نوری این شهرستان در ۲ فاز اجرا می شود که فاز نخست به طول ۹۰ کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این شهرستان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: فاز دوم نیز به طول ۲۹۵ کیلومتر ابلاغ شده است که با تکمیل این ۲ فاز تعداد ۶۲ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند می شوند.
 
به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی؛ با اجرای این طرح ها بستر ارتباطی اتصال ۴۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری فراهم می شود.
 
وی یادآور شد: پیش از این برای فاز دوم پروژه فیبر نوری روستایی، اجرای ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ابلاغ شده بود که با سفر مجری طرح USO به خراسان شمالی و پیگیری های استاندار این میزان به هزار و ۱۵۳ کیلومتر افزایش یافت.
 
مرتضوی افزود: با اجرا و تکمیل شدن این پروژه شاهد توسعه زیرساخت ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق مرزی و روستایی و همچنین ارایه سرویس پهن باند و ارتقای بیشتر شاخص های حوزه ICT استان خواهیم بود.
 
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز