وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نباید حوزه فرهنگ و هنر را منحصر به مناطق خاص کنیم

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۰۸:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۰۱۲۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نباید حوزه فرهنگ و هنر را منحصر به مناطق خاص کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با فعالان قرآنی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری خراسان شمالی از این که نباید حوزه فرهنگ و هنر را منحصر به مناطق و اقشار خاص کنیم، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه  نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های فرهنگی و هنری استان  و در دیدار با فعالان قرآنی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، با اشاره به این که نگاه اصلی دولت در حوزه فرهنگ برقراری عدالت فرهنگی در کشور است، گفت: نباید حوزه فرهنگ و هنر را منحصر به مناطق و اقشار خاص کنیم.

 وی ادامه داد:  از این روی بنای دولت بر این است با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، امکان رشد  را برای همه اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از این که خراسان شمالی نیز  گنجینه فرهنگ ها و معرفت هاست و در حوزه موسیقی مقامی از جایگاه ویژه ای در سطح کشور برخوردار است، سخن گفت و  ابتکارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد  با حداقل امکانات را  نشان از استعدادهای درخشانی دانست که مسئولیت  متولیان را مضاعف می کند. 
 
اسماعیلی  با بیان این که این سفر ،  فصل جدیدی  برای توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان باز خواهد کرد، خواستار نگاه ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساخت های فرهنگی و پروژه های ناتمام فرهنگی ، اظهارداشت: تلاش می ‌کنیم طی مدت پیش بینی شده  پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار را  به پایان برسانیم.
 
 وی خاطرنشان کرد:  درخواست ها و مطالبات مطرح شده  را  نیز با همت همکاران محقق و مسیر رشد و تعالی بیشتر استان را فراهم می کنیم.
 
لازم به ذکر است، نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری خراسان شمالی در قالب ۲۶ غرفه  شامل 10غرفه با نگاه حلقه های میانی،   تولیدات سینمایی، هنرهای تجسمی و موسسات و آموزشگاه های  فرهنگی و هنری، مد و لباس، مطبوعات برپا شد و 
در حاشیه این نمایشگاه شرکت کنندگان به طور مستقیم به  بیان طرح ها، ایده ها و دغدعه هایشان  با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند و نشان دادند با چه ظرفیتی می توانند در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشند.
 
گفتنی است، بازدید از نمایشگاه توانمندی های فرهنگی، هنری، قرآنی و... استان خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد و حضور در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان از برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است، همچنین بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و موزه هنرهای معاصر بجنورد از دیگر برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است.
 
انتهای پیام
نظر شما