۵۰ برنامه فرهنگی، مذهبی و قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۲:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۵۲۰۵۱
۵۰ برنامه فرهنگی، مذهبی و قرآنی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود
رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از میزبانی موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی از برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رضایی با اعلام این خبر افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال است و این فرصت را نباید از دست داد.

وی ادامه داد: همان طور که فصل بهار، فصل رویش طبیعت و جان گرفتن دوباره آن است، نزول قرآن و هم نشینی با خدا در ماه مبارک رمضان نیز حیاتی دوباره بر روح و جان انسان ها است.

«رضایی» با اشاره به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی توسط مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بیان کرد: با هماهنگی های انجام گرفته مؤسسات قرآنی استان با موضوعات قرآن و عترت برنامه های متنوع قابل توجهی برای برگزاری در این ماه مبارک بویژه در بستر فضای مجازی تدارک دیده اند.

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی استان در رشته های (نقاشی،عکاسی ،شعرنوقلم،روخوانی و روان خوانی ،قرائت ، صوت و لحن،کتاب خوانی)، جز خوانی قرآن کریم، محافل قرآن و عترت  (پاسخگویی به شبهات روزه ،مشاوره روان شناسی، سیر مطالعاتی شهدا، سخنان ناب، اعلام آیات ناب،شبی با قرآن) ، اجرای تفاسیر قرآنی  مسابقه تفسیر جزء30، برگزاری جلسات تفسیر، مسابقه تفسیری (هر روز با کلام حق)، مسابقه تفسیر سوره قدر و طرح مومنانه برکت از جمله برنامه های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

رضایی برگزاری برنامه قرآنی برای خانواده ها ( محافل تلاوت خانوادگی، مسابقه قرآنی عفاف و خانواده،اطعام و کمک به چیدن سفره افطار علوی در منازل خانواده های نیازمند)، ختم قرآن برای خانوده ها، برگزاری مراسم شب قدر بصورت خانوادگی در منازل و تهیه عکس از مراسم، سرکشی از خانواده های فعال قرآنی، آموزش های مجازی قرآن و عترت، آموزش روخوانی و روانخوانی، حفظ، تجوید، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، آموزش مجازی خانواده قرآنی،تربیت خانواده ، حکمت نهج البلاغه ، کارگاه سبک زندگی، طرح اکرام کریم اهل بیت و برپایی سفره علوی در شب قدر را از دیگر برنامه های اجرایی در ماه مهمانی خدا ذکر کرد.

گفتنی است؛ این برنامه ها در سراسر شهرستان ها و مناطق استان با محوریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها  و موسسات فعال قرآنی برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز