برگزاری نوروزگاه در پایگاه میراث‌فرهنگی ریوی

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۲۶۴۸
برگزاری نوروزگاه در پایگاه میراث‌فرهنگی ریوی
سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی ریوی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری جشن نوروزگاه در این پایگاه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدجواد جعفری با اعلام این خبر افزود: صبح روز گذشته همچون سال گذشته جشن ملی نوروزگاه در پایگاه میراث‌فرهنگی ریوی برگزار شد.

جعفری افزود: هدف از برگزاری آیین ملی نوروزگاه در ایام نوروز، علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران با فرهنگ بومی، آداب و سنن و جاذبه‌های تاریخی، احیای فرهنگ و سنت‌های غنی و حسنه نوروز و جذب گردشگران است.

او ادامه داد: اجرای هنرهای نمایشی، بازی‌های بومی، کشتی محلی، اجرای موسیقی سنتی و رقص آیینی از برنامه‌های این نوروزگاه بود.

سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی ریوی به شاخص‌ترین برنامه‌ها در نوروز امسال پرداخت و گفت: علاوه بر این برنامه‌ها، سفره هفت‌سین نوروز امسال در محوطه تاریخی ریوی برپا شد.

محوطه تاریخی ریوی در ۳ کیلومتری غرب شهر آشخانه و یک‌کیلومتری غرب روستای نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار دارد. بر اساس پژوهش‌های باستان‌شناسی این محوطه یک استقرارگاه کهن در دشت سملقان بوده که از حدود ۳۵۰۰ سال قبل تا کنون موردتوجه جوامع بشری بوده است. مهم‌ترین دوران استقراری این محوطه مربوط به دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده که سکونتگاه شهری و مرکز استقرار مردمان دشت سملقان بوده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز