گردهمایی مسئولان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۹ در بجنورد برگزار شد

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۱۴:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۱۵۵۱
گردهمایی مسئولان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۹ در بجنورد برگزار شد
گردهمایی یکروزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور مدیر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و داروی کشور و نیز معاونان و مدیران غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه9 کشور در بجنورد در حال برگزاری است و بناست موضوعات تخصصی و چالش‌های حوزه‌های دارو، غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی در کارگروه‌هایی تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر عباس مهدی‌زاده مدیر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و داروی کشور،  در گردهمایی معاونان و مدیران غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۹ آمایشی در بجنورد اظهار داشت: در سازمان غذا و دارو باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی ما راهبری کلان کالاهای سلامت است که در نهایت باید موجب رضایت مردم شود، افزود: صادرات محصولات سلامت محور استراتژیک باید مورد برنامه ریزی غذا و دارو قرار بگیرد تا موجب پیشرفت این نهاد شود.

دکتر مهدی زاده با تاکید بر لزوم افزایش دسترسی آسان مردم به امکانات، گفت: سازمان غذا و دارو به دنبال چابک سازی است و در این راستا تفویض اختیار به دانشگاه ها را در دستور کار قرار دارد.

مدیر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و داروی کشور عنوان کرد: از تمام ظرفیت‌های منطقه باید بهره برد اما توجه کنیم بسیاری از امکانات و تولیدات در سایر نقاط کشور استفاده می شود پس ما یک وظیفه ملی داریم.

دکتر حسن وکیلی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این گردهمایی با اشاره به شعار سال، گفت: مجموعه غذا و دارو می توانند با روان سازی صدور مجوزها در این شعار نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان بزرگ، جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و کارشناسان این استان‌ها ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند، گفت: گردهمایی به منظور بیان تجربیات و راهکار کارشناسی است که در نهایت موجب هم افزایی می شود.

وی با تأکید بر اینکه نظرات کارشناسی برگرفته شده از جمع نخبگانی به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود، گفت: مجموعه غذا و دارو می‌توانند با روان سازی صدور مجوزها در این شعار نقش ویژه ایفا کنند.

دکتر علی وکیلی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه داروهای غیر مجاز به یکی از مشکلات تبدیل شده است، افزود: باید شیوه‌نامه برخورد با تحلف داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تدوین شود.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باعث شده خراسان شمالی در برخی اقلام با کمبود دارو مواجه شود، ادامه داد: تجویز و مصرف بیش از حد دارو یکی از علل کمبود دارو است.

وی با اشاره به گران شدن برخی داروها، افزود: این امر باعث شده داروخانه‌ها توان خرید دارو کمتری پیدا کنند و طبعا انبار دارویی کاهش پیدا می‌کند.

دکتر وکیلی با اشاره به اینکه خرید تجمیعی دارو می تواند مشکل کمبود دارو را تا حدی رفع کند، عنوان کرد: داروهای غیر مجاز به یکی از مشکلات تبدیل شده است، باید شیوه‌نامه برخورد با تخلف داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تدوین شود.

این گردهمایی یکروزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور مدیر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و داروی کشور و نیز معاونان و مدیران غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، اسفراین و گناباد برگزار شده و بناست موضوعات تخصصی و چالش‌های حوزه‌های دارو، غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی در کارگروه‌هایی تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز